عصر بازار

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی:

پست‌بانک‌ایران به‌عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها تعیین شد

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها موافقت نموده و پست بانک ایران را به عنوان یکی از بانک‌های عامل در این زمینه تعیین کردند.

پست‌بانک‌ایران به‌عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها تعیین شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح چهاردهم تیرماه سال جاری وارد بررسی جزئیات لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری شدند و ماده یک این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
    بنابراین گزارش: به موجب مصوبه مجلس و به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده‌ می‌شود تا با هدف ارتقاء تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری با تصویب هیأت امنای صندوق مذکور،‌ معادل ریالی یک میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی‌، پست‌بانک‌ایران،‌ توسعه تعاون،‌ صندوق کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی،‌ سپرده گذاری کند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری شود.
    این گزارش می‌افزاید: طبق تبصره یک این ماده، تبدیل دلار به ریال ناشی از اجرای این قانون نباید موجب افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی شود. همچنین در تبصره 2 این ماده مقرر شد که تسهیلات موضوع این ماده بین استان‌ها بر اساس شاخص ترکیبی جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و عکس درآمد سرانه استان توزیع ‌شود.
    گفتنی است: پست‌بانک ایران طی سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل صندوق توسعه ملی، تفاهم‌نامه‌های مختلفی با این صندوق برای پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی به طرح‌های بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و صادرات محصولات کشاورزی، تسهیلات سرمایه در گردش بخش صنایع تبدیلی و کشاورزی و فعالیت‌های دانش بنیان امضاء کرده و درحال حاضر عملیاتی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی