عصر بازار

طلای جهانی گران شد

عصر اعتبار- در حالی که تنش ها در شبه جزیره کره موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا به عنوان یک بازار امن شده، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

طلای جهانی گران شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، در حالی که تنش ها در شبه جزیره کره موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا به عنوان یک بازار امن شده، قیمت طلا امروز افزایش یافت. انتشار صورت مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو آمریکا نیز از نزدیک توسط فعالان بازار طلا دنبال می شود.

    موسسه ای ان زد ریسرچ در یادداشتی نوشت: «بعد از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، خریدهای امن در بازار طلا مجددا به راه افتاده است.»

    وی افزود: «اما در آستانه انتشار صورت مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو آمریکا که می تواند برخی از ابهامات در مورد نوبت بعدی افزایش نرخ بهره در آمریکا را برطرف کند، تجار همچنان محتاط هستند.»

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد افزایش به 1224 دلار و 89 سنت رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز 0.51 درصد افزایش داشت و به 1225 دلار و 40 سنت رسید.

    رونالد لئونگ، تحلیلگر و تاجر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: «سرمایه گذاران آسیایی از اینکه به دلیل تنش ها در شبه جزیره کره توانسته اند اندکی سود ببرند خوشحال هستند.»

    کره شمالی امروز اعلام کرد که موشک بالستیک قاره پیمای جدید این کشور قادر به حمل یک کلاهک هسته ای بزرگ است.

    در هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و مالی، سرمایه گذاران برای در امان ماندن از نوسانات بازارهای مالی به بازار طلا پناه می برند.

    ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون گفت: «باید دید وضعیت کره شمالی چگونه به بازار طلا کمک می کند، اما اگر این عامل را کنار بگذاریم، سطح حمایت موجود در بازار طلا در قیمت 1180 تا 1200 دلار قرار دارد.»

    به گفته وانگ تائوف تحلیلگر فنی رویترز، انتظار می رود قیمت طلا سطح مقاومت فنی در رقم 1231 دلار را به چالش بکشد و اگر از این رقم عبور کند ممکن است تا 1238 دلار بالا برود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی