عصر بازار

مقام مسئول تعاونی خبر داد:

پیش‌بینی ایجاد ۲۰ هزار شغل در حوزه فرش دستباف

عصر اعتبار- مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور از طرح ایجاد ۲۰ هزار شغل در صنعت فرش دستباف طی سال جاری خبر داد.

پیش‌بینی ایجاد ۲۰ هزار شغل در حوزه فرش دستباف
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالله بهرامی درباره جزییات این طرح اظهار کرد: این طرح با هدف کاهش بیکاری، تحقق برنامه‌های اشتغالزای دولت و رونق صنعت فرش به وزارت کار ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: به موجب این طرح امسال برای 20 هزار نفر در بخش فرش دستباف، فرصت شغلی پیش‌بینی شده که در فاز اول برای هزار نفر اشتغالزایی شده و به دنبال تامین زیرساختهای لازم بازاریابی و فروش، برای تعداد بیشتری اشتغالزایی خواهد شد.

    بهرامی ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته فرش و بیمه شاغلان و بافندگان را از مهمترین ویژگی‌های این طرح برشمرد و درباره تامین اعتبار اجرای طرح، گفت: با همراهی وزارت تعاون و حمایت صندوق کارآفرینی امید، صندوق توسعه ملی و مرکز ملی فرش، ‌ منابع لازم در قالب تسهیلات ارزان و کم بهره قابل تامین است.

    این مقام مسئول تعاونی با تاکید بر استفاده از پتانسیل‌های صنعت فرش دستباف در کشور، اظهار کرد: ظرفیتهای بالای صنعت فرش برای ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیرنفتی غیرقابل انکار است و در شرایطی که چنین پتانسیل عظیمی را در اختیار داریم، باید از مزیتهای این بخش در جهت تولید و اشتغال و درآمدزایی کشور استفاده کنیم.

    وی در عین حال از ساماندهی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های فرش دستباف و صنایع دستی به عنوان یکی از برنامه‌های سالجاری نام برد و گفت: این اقدام به منظور توانمندسازی تعاونی‌ها و تثبیت و تقویت جایگاه بخش تعاون از اهمیت بسزایی برخوردار است.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور با اشاره به فعالیت 3000 تعاونی فرش دستباف و صنایع‌دستی در بخش تعاون خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید فرش دستباف و صنایع دستی در سطح کشور بومی‌سازی شده و انطباق و همخوانی کاملی با سیاستهای اقتصاد مقاومتی دارد که از این جهت می‌تواند نقش موثری در تولید و اشتغال و صادرات داشته باشد.

    بر اساس این گزارش، با ابلاغ برنامه اشتغال فراگیر از سوی معاون اول رییس جمهوری و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دستگاههای اجرایی در تیرماه امسال، فرش دستباف به عنوان یکی از رسته‌های منتخب بخش صنعت، معدن و تجارت شناخته و به همین منظور هدفگذاری ایجاد 20 هزار شغل جدید در این بخش پیش‌بینی شده است.

    به موجب این برنامه، تکالیف و الزامات دستگاههای مختلف برای آماده سازی پیش نیازهای اجرای طرح نظیر تامین اعتبار و منابع، ارایه آموزشهای مهارتی، ارایه مشوق‌های کارفرمایی و پرداخت تسهیلات بانکی مشخص شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو