عصر بازار

سفیر آذربایجان درتهران:

ایران و آذربایجان روزانه ۲ میلیون دلار مبادله تجاری دارند

عصر اعتبار- سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: میزان مبادله اقتصادی و روابط تجاری دو کشور در زمان حاضر۲ میلیون دلار در روز می باشد.

ایران و آذربایجان روزانه ۲ میلیون دلار مبادله تجاری دارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،  بنیاد حسین اف شامگاه پنجشنبه در دیدار هیات آذری با استاندار اردبیل افزود : باتوجه به امتیازهایی مانند همسایگی و مجاورت دو کشور، وجود علایق و مشترکات مذهبی و نیز ظرفیت ها و قابلیت هایی که در دو کشور در زمینه گوناگون و به خصوص در سرزمین های مرزی آنها وجود دارد این حجم مبادله اقتصادی پایین می باشد.

    وی خواستار تلاش بیش از پیش دولت های ایران و آذربایجان برای افزایش هرچه بیشتر رقم مبادله تجاری و روابط اقتصادی دو کشور شد و گفت : سفارت آذربایجان در تهران نیز برای این منظور سعی خود را انجام می دهد.
    حسین اف ؛ روابط دو کشور ایران و آذربایجان را در چهار سال گذشته رو به رشد دانست و خاطرنشان کرد: این که رییسان جمهوری دو کشور به تعداد هشت بار در سفرهای رسمی با همدیگر ملاقات کنند یک اتفاق مبارک و امیدوارکننده برای افزایش هرچه بیشتر سطح مناسبات طرفین می باشد.
    وی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت ها و استعدادهای فراوان سیاحتی و تجارتی در استان اردبیل گفت : تاجران و فعالان بخش خصوصی در جمهوری آذربایجان برای سرمایه گذاری و نیز انجام مبادله های تجاری با این استان علاقه مند می باشند و ما هم برای این منظور تلاش خواهیم کرد.
    وی همچنین از مجلس ایران به خاطر تصویب لایحه ایجاد سد در خداآفرین و تامین آب زمین های پایاب و تولید برق نیروگاهی از نیروگاه برقی و آبی در مناطق اردوباد ؛ مازارات و قیزقلعه سی جمهوری آذربایجان تشکر نمود و گفت: بطور یقین نمایندگان اردبیل در این ارتباط نقش موثر داشته اند.
    حسین اف افزود : انجام اینگونه سفرها به خاک دو کشور در هرچه بیشتر عمیق تر کردن مناسبات فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی بین دو کشور تاثیر مفید دارند.
    وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم های مربوط به تعیین نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 خواستار حضور گسترده و فعال استان اردبیل در این مناسبت شد و از شخصیت های دولتی و فرهنگی و هنری برجسته این استان برای شرکت در مراسم های این مناسبت دعوت نمود.
    وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان که به منظور شرکت در هفته فرهنگی ایران به تهران سفر کرده است امروز به همراه بنیاد حسین اف برای دیدار از اردبیل و گفت و گو با استاندار و مدیران ذیربط این استان وارد این شهر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو