عصر بازار

سازمان خصوصی سازی تاکید کرد:

طرح سهام عدالت در دو سال اخیر اجرایی شد

عصر اعتبار- سازمان خصوصی‌سازی در مورد طرح سهام عدالت توضیحاتی ارائه کرد.

طرح سهام عدالت در دو سال اخیر اجرایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، با نیم نگاهی به یک دهه گذشته، می توان فراز و نشیب های طرح ملی توزیع سهام عدالت را مشاهده کرد. طرحی که در اواخر دولت هشتم پایه گذاری شده، در دولتهای نهم و دهم شکل اجرایی به خود گرفت و در دولت یازدهم با عزمی راسخ ساماندهی شده و به ثمر نشسته است.

    اکثر افراد آگاه و البته کمی منصف اقرار دارند که طی 10 سال گذشته، عامه مردم فقط نام سهام عدالت را شنیده اند ولی خوشبختانه با تلاشهای انجام شده طی دو سال اخیر شاهد اجرای فازهای نهایی و تکمیلی طرح سهام عدالت هستند.
    با توجه به عزم جدی دولت یازدهم و مسئولان خدوم در اخذ سود سهام عدالت از شرکتهای سرمایه پذیر و توزیع سود وصول شده بین مشمولان، بدیهی است که بایستی ابزار لازم جهت تحقق این فرایند فراهم شود و از آنجا که دریافت، استعلام و شناسایی دقیق شماره حساب هر یک از ذینفعان سهام عدالت یکی از مهمترین گامهای اجرای پروژه ساماندهی سهام عدالت است، سازمان خصوصی سازی خود را مکلف می داند که با اطلاع رسانی دقیق، مستمر و تاثیرگذار عامه مردم را از حقوق قانونی خود مطلع کرده و زمینه های لازم را جهت پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان این طرح فراهم کند.
    ذکر این نکته ضروریست که با توجه به سوابق و برخی ابهامات موجود، به منظور پیشگیری از هر گونه سوء استفاده و تضییع حقوق مردم، این سازمان تاکید دارد که شماره حساب بانکی ذینفعان را اخذ و بدون هیچ واسطه ای سود حاصله را به حساب مشمولین سهام عدالت واریز کند.
    گفتنی است با توجه به شمار بالای مشمولان سهام عدالت و نیز لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جامع و کامل در این زمینه، سازمان خصوصی سازی اقدامات مهم و گسترده ای از جمله راه اندازی سامانه سهام عدالت و مرکز پاسخگویی تلفنی را سرلوحه کار خود قرار داده است. بنابراین از تمامی رسانه های کشور از جمله آن خبرگزاری انتظار می رود نه تنها مانعی در این زمینه نباشند، بلکه در همراهی با سازمان خصوصی سازی گامهای مهم و موثری را برای اجرایی شدن این طرح بزرگ ملی بردارند.
    درپایان جای تعجب دارد که چرا آن رسانه بجای توجه به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مشمولان عزیز سراسر کشور که حق آنان دانستن ازفرآیند ساماندهی سهام عدالت است، از اطلاع رسانی به مشمولان که از سوی سازمان خصوصی سازی صورت می پذیرد برآشفته شده اند و از تعبیر 'سازمان خصوصی سازی به التماس افتاد' بهره می برد که شاید اهداف غیررسانه ای دارند که در این جوابیه مجال پرداختن به آن نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو