عصر بازار

تسهیل تجارت با ایران محور مذاکرات گمرک با اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- مذاکرات رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا برای گسترش مناسبات گمرکی و توسعه و تسهیل تجارت در بروکسل آغاز شد.

تسهیل تجارت با ایران محور مذاکرات گمرک با اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از گمرک، این مذاکرات میان رییس کل گمرک ایران و مدیر کل گمرک و مالیات اتحادیه اروپا صورت گرفت و دو طرف در خصوص جزییات گسترش همکاری های گمرکی و توسعه و تسهیل تجارت بحث و تبادل نظر کردند.

    پیگیری مذاکرات انجام شده در خصوص مبادله موافقت نامه همکاری های متقابل اداری در امور گمرکی میان ایران و اتحادیه اروپا با توجه به اعزام هیئتی از اتحادیه اروپا در سال گذشته  به کشورمان از دیگر محورهای این مذاکرات بود و دو طرف اعلام کردند:  اراده کامل برای توسعه مناسبات گمرکی وجود دارد و  فضای حاکم بر این همکاری ها بسیار مثبت است.

    مهمترین محورهای مذاکرات انجام شده شامل بررسی نحوه تبادل الکترونیکی اطلاعات ، موضوع فعالان اقتصادی مجاز ،همکاری های آموزشی و پژوهشی , همکاری های مشترک در جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تخلفات گمرکی بود و طرفین بر اجرای هرچه سریعتر جهت طی مراحل تشریفات قانونی و اخذ مجوزهای لازم برای امضا و مبادله موافقتنامه های گمرکی تاکید کردند.

    دیدار مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران با مدیران ارشد امور گمرکی اتحادیه اروپا در بلژیک انجام شد و در ملاقات مذکور مدیران بخشهای مختلف  گمرک و مالیات اتحادیه اروپا شرکت داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی