عصر بازار

رئیس سازمان مالیاتی عنوان کرد :

شناسایی ۳۵۰۰ مؤدی جدید و دریافت ۱۵۰۰ میلیارد تومان مالیات

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با بررسی تراکنش‌های مشکوک در سامانه‌های مبارزه با پولشویی، سال گذشته از ۷۷ مؤدی، ۹۹۰ میلیارد تومان مالیات دریافت کرده و۳۰۰هزار مؤدی جدید شناسایی شدند.

شناسایی ۳۵۰۰ مؤدی جدید و دریافت ۱۵۰۰ میلیارد تومان مالیات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، سیدکامل تقوی نژاد با بیان اینکه یکی از کارهایی که در سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود، استفاده از اطلاعات سامانه‌های مبارزه با پولشویی است، افزود: با بررسی تراکنش‌های مشکوک در این سامانه‌ها، سال گذشته از 77 مؤدی 990 میلیارد تومان مالیات دریافت کردیم و 300 هزار مؤدی جدید شناسایی شدند.همچنین سه هزار و سیصد میلیارد تومان برگ تشخیص برای افرادی که تا الان مالیات پرداخت نکردند صادر کردیم.

    وی با بیان اینکه کسانی که از کارت بازرگانی دیگران استفاده کردند؛ مالیاتی پرداخت نکردند، خاطرنشان کرد : با استفاده از همین سامانه‌ها و کمک نهادهای امنیتی نسبت به شناسایی بخش عمده از فعالان اصلی اقدام کردیم.

    رئیس کل امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه در سالهای 91 تا 94 سه هزار و پانصد نفر از مبادی ورودی کشور برای واردات اقدام می‌کردند و مالیاتی هم پرداخت نمی‌کردند، گفت: این افراد را شناسایی کردیم و تاکنون پرونده 1700 نفر از آنها را رسیدگی و 1500 میلیارد تومان مالیات هم برگه تشخیص صادر کردیم و امیدواریم مالیات دولت را آنها دریافت کنیم.

    تقوی نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا مالیات از همه دریافت می‌شود، افزود: بحث عدالت مالیاتی جز حلقه‌های اصلی و اولویت‌های نظام مالیاتی کشور است و شناسایی همه مؤدیان و کسانی که باید مالیات بدهند در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.

    وی اظهار داشت: سامانه‌های مختلفی در کشور وجود دارد که اطلاعات افراد را در بخش‌های ملکی، هویتی، مکانی، مالی، مالیاتی و بانکی در اختیار دارند و نهایت استفاده از آنها کردیم و امسال تکمیل نظام اطلاعاتی را در محور کار قرار دادیم تا همه افراد جامعه و همه مؤدیان را شناسایی و مالیات را به درستی دریافت کنیم.‌

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو