عصر بازار

پوتین:

بدهی بیش از اندازه کشورهای پیشرفته رشد اقتصادی آنها را تهدید می‌کند

عصر اعتبار- رئیس‌جمهور روسیه در اجلاس G۲۰، گفت: رشد بیش از اندازه بدهی کشورها می‌تواند رشد اقتصادی آنها را به شدت تهدید کند.

بدهی بیش از اندازه کشورهای پیشرفته رشد اقتصادی آنها را تهدید می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  فارس ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس G20 به میزان بدهی کشورهای پیشرفته هشدار داد و گفت: این بدهی مانع بزرگی برای رشد اقتصادی خواهد بود.

    وزیر اقتصاد روسیه، گفت: پوتین در سخنرانی خود در G20 با توجه به مسأله بدهی کشورها گفته است این کشورها در حالی که اقتصاد مناسبی دارند اما بدهی انباشته زیادی نیز دارند.

    به گفته پوتین، در بسیاری از کشورها میزان بدهی به 100 درصد به تولید ناخالص داخلی GDP رسیده است.

    رئیس جمهور همچنین خواسته است تا توجه کشورها به مسأله خالص بدهی‌ها متمرکز شود که می‌تواند پایداری رشد اقتصادی را تهدید کند.

    وزیر اقتصاد روسیه تأکید می‌کند که روسیه درباره این موضوع توانسته موفقیت‌های خوبی کسب کند.

    وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرده کشورهای توسعه یافته سیاست‌های مالی از جمله افزایش نرخ بهره را دنبال خواهند کرد. ریسک‌های زیادی اکنون در ارتباط با افزایش تورم و نیز بالا بودن نرخ بیکاری وجود دارد.

    اجلاس G20 با حضور کشورهای عضو برگزار می‌شود که در حاشیه برگزاری این اجلاس اعتراضات زیادی به سیاست کشورهای پیشرفته بوده به طوری که پلیس این کشور برای نظم و آرامش دادن به آنها ورود کرده است. آنها معترضند که کشورها فقط به دنبال افزایش ارقام رشد اقتصادی خودشان هستند در حالی که به مسائل زیست محیطی بی‌توجهند و آرامش و آسایش ملت‌ها به خطر افتاده است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی