عصر بازار

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد

لایحه اصلاح نرخ مالیات فعالان پژوهش به مجلس ارائه شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی از ارائه لایحه اصلاح نرخ مالیات فعالان عرصه پژوهش به ویژه در بخش صنعت به مجلس خبر داد.

لایحه اصلاح نرخ مالیات فعالان پژوهش به مجلس ارائه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، تقوی نژاد در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده به شیوه فعلی در 150 کشور دنیا در حال اجراست و قانون آن در کشورها در حال اصلاح است.

    وی ادامه داد: تسریع استرداد مالیاتی، تقسیط بدهی‌های مالیاتی، حذف مالیات نقل و انتقال خودرو و معافیت مالیاتی ماشین آلات سرمایه‌ای در این اصلاحیه پیش بینی شده است.

    تقوی نژاد با بیان اینکه در سال گذشته 1300 میلیارد تومان استرداد مالیات صادراتی به فعالان صنعتی و معدنی صورت گرفته است، گفت: شرکتهای دانش بنیان از معافیت مالیاتی 15 ساله برخوردارند.

    تقوی نژاد تصریح کرد: هر 5 درصد مشارکت سرمایه گذاری خارجی مشمول 10 درصد مشوق مالیاتی می شود. همچنین صادرات 20 درصدی محصولات صنعتی مشمول تخفیف 50 درصدی مالیات خواهد شد.

    به گفته وی، شرکتهای تعاونی نیز می توانند از تخفیف 25 درصدی مالیات بر درآمد برخوردار شوند، همچنین 100 درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات کشاورزی از پرداخت مالیات معاف است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی