عصر بازار

استاندار تهران خبر داد

اعطای وام عشایری برای تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه کاره

عصر اعتبار- استاندار تهران از اعطای وام به عشایر و کمک ۵۰ درصدی برای تکمیل پروژه های نیمه کاره عشایری خبر داد و افزود: بی تردید مشارکت خود عشایر در تکمیل پروژه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و به نفع خود آنها خواهد بود.

اعطای وام عشایری برای تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه کاره
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدحسین هاشمی در حاشیه بازدید از دشت لار و مناطق عشایری استان تهران و برگزاری شورای عشایری در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه سوله بزرگ بلااستفاده‌ای متعلق به آب منطقه‌ای در کنار سد لار با هماهنگی به امور عشایر واگذار شد تا برای دامپزشکی، منابع طبیعی و بهداشت و درمان به صورت تفکیک شده مورد استفاده قرار گیرد و خدمت رسانی بهتری به عشایر استان تهران ارائه شود.
    وی با تاکید بر اینکه بحث آبخیزداری از مباحث کلیدی حوزه عشایر استان تهران است، افزود: متاسفانه این موضوع مورد کم توجهی قرار گرفته است که در این جلسه مقرر شد با اولویت در بودجه اسل 1396 مورد توجه قرار گیرد.

    هاشمی درباره اعطای وام برای تسریع در روند تکمیل پروژه‌های نیمه کاره منطقه عشایری لار نیز گفت: مصوب شد که وام عشایری اعطا و کمک 50 درصدی ارائه شود تا پروژه های نیمه کاره زودتر به نتیجه برسد. همچنین مقرر شد برای آب بندها و سدهای کوچک تا 100 هزار مترمکعب که در بسیاری از نقاط مورد استفاده قرار می‌گیرند، کمک کنیم.


    استاندار تهران تاکید کرد: با احداث این سدها می توان در فصولی که نیاز به آب نداریم ذخیره سازی انجام شود و در فصول گرم و کم آب مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا مقرر شد در یک هماهنگی میان منابع طبیعی، آب منطقه ای، استانداری و سازمان برنامه، احداث این سدها و جانمایی آنها مورد بررسی قرار گیرد. بی تردید این موضوع در آبخیزداری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و در کشت گیاهان دارویی که در منطقه هست تاثیرگذار است و اشتغالزایی را نیز به همراه دارد.

    هاشمی درباره طرح جامع گردشگری منطقه لار نیز گفت: این طرح باید هرچه زودتر تمام شود تا مشخص شود گردشگران در کدام منطقه قرار گیرند و چه خدماتی به آنها ارائه شود. تهیه این طرح باید سرعت داده شود. در حال حاضر با هماهنگی محیط زیست و امور عشایر ورود افراد غیرمرتبط به منطقه کاهش پیدا کرده است؛ چرا که در گذشته ورود افراد موجب آلوده شدن محیط زیست و تخریب منطقه می‌شد.

    وی تاکید کرد: دشت لار منطقه‌ای بکر است و اگر صیانت نشود از بین خواهد رفت منطقه ای که به عنوان ریه‌های تنفسی محسوب می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی