عصر بازار

بیش از نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

عصر اعتبار- مدیرکل سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع ۹۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده تحت پوشش این سازمان در چهارمحال و بختیاری قرار دارند که در حقیقت بیش از نیمی از جمعیت استان را در بر می‌گیرد.

بیش از نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامرضا محمدی 18 تیر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: 151 هزار و 468 بیمه شده اصلی در استان وجود دارد و افراد تبعی تحت پوشش سازمان نیز 57 هزار و 816 نفر هستند.

    محمدی با اشاره به تعداد 32 هزار پرونده مستمری بگیر در استان، گفت: در مجموع 963 هزار و 500 نفر بیمه شده تحت پوشش این سازمان در چهارمحال و بختیاری قرار دارند که در حقیقت بیش از نیمی از جمعیت استان است.

    وی بیان کرد: این سازمان خدمات را در 24 واحد بیمه‌ای و از طریق 307 پرسنل انجام می‌دهد.

    محمدی در خصوص نوع بیمه شدگان تصریح کرد: 72 هزار و 500 بیمه شده اجباری، هشت هزار و 400 شغل آزاد، 15 هزار قالی‌باف، 23 هزار راننده، شش هزار و 800 بیمه اختیاری و 22 هزار و 651 کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش این سازمان هستند.

    وی با اشاره به اجرای طرح بخشودگی جرائم، گفت: فاز اول این طرح برای واحدهای صنعتی، تولیدی، فنی و معدنی اجرا شد که تعداد 191 کارگاه درخواست داده شد که بخشودگی 141 کارگاه تایید شده و مابقی شامل این طرح نشدند.

    محمدی ادامه داد: در فاز دو صنوف، شرکت‌های دولتی، خدماتی، پییمانکاری و شهرداری نیز شامل بخشودگی جرائم شدند و حدود 533 کارگاه برای بخشودگی درخواست دادند که 479 مورد مشمول بخشودگی شدند و نسبت به پرداخت دیون به صورت نقد و اقساط اقدام کردند.

    وی اظهار کرد: 620  کارگاه فعال در استان که در حدود 12 میلیارد تومان بدهی دارند، در صورت پرداخت به موقع شامل دو میلیارد و 600 میلیون تومان بخشودگی می‌شوند.

    مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان بیان کرد: در سال گذشته تعهدات کوتاه مدت سازمان، نسبت به بیمه شدگان و مستمری بگیران 9 میلیارد و 200 میلیون تومان است که  نسبت به سال 94 که 8 میلیارد و 400 میلیون تومان بود، افزایش 9 در صدی داشته است.

    محمدی خاطرنشان کرد: تعهدات بلند مدت در سال گذشته نیز تقریبا 277 میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال 94 که 224 میلیارد تومان است، رشد 24 درصدی حاصل شده است.

    وی تاکید کرد: سال گذشته حدود 24 میلیارد تومان برای بیمه بیکاری توسط سازمان پردت شد که نسبت به سال 94، 39 درصد افزایش داشته است و یکی از دلایل آن دارا بودن رتبه دوم استان در زمینه بیکاری در کشور است.

    محمدی در خصوص افزایش مستمری گفت: طبق قانون بایستی هر سال به اندازه نرخ تورم سال قبل، مستمری افزایش یابد که در سال 95 با وجود 9 درصد نرخ تورم در سال 94، سازمان 14 درصد مستمری‌ها را افزایش داد.
    وی اضافه کرد: در سال جاری نیز برای کسانی حداقل مستمری را دریافت می‌کنند میان 14.5 الی 27 درصد تا سقف یک میلیون و 100 هزار تومان، افزایش داده شده است.

    محمدی از انجام بازرسی‌ها به شکل الکترونیکی در سال جاری خبر داد و گفت: به منظور درج شغل واقعی افراد در پرونده‌های آنان این امر انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو