عصر بازار

پروژه حمایت از زنان کارآفرین بانک جهانی کلید خورد

عصر اعتبار- بانک جهانی در جریان نشست سران ۲۰ کشور اقتصادی جهان (G۲۰) به طور رسمی پروژه اعطای وام به زنان کارآفرین را کلید زد.

پروژه حمایت از زنان کارآفرین بانک جهانی کلید خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، در این پروژه که 5 ماه پیش از سوی ایوانکا ترامپ مشاور و دختر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشنهاد شد و مورد استقبال بانک جهانی قرار گرفت، مبلغ یک میلیارد دلار وام به زنان کارآفرین در کشورهای در حال توسعه اعطا خواهد شد.

    جیم یونگ کیم رییس بانک جهانی در جمع سران شش کشور از 20 کشور اقتصادی جهان، کشورهای حامی این طرح و همچنین کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول در این باره گفت: این پروژه کوچکی نیست و قرار است محرک بزرگی برای رشد اقتصادی در آینده باشد.

    بانک جهانی اعلام کرده است، تاکنون مبلغ 325 میلیون دلار از سوی کشورهای آلمان، آمریکا، عربستان و امارات برای این پروژه جمع آوری شده است و صدها میلیون دلار دیگر هم از سوی بخش های خصوصی به این امر اختصاص داده خواهد شد.

    قرار است وام دهی به زنان کارآفرین تا پایان سال جاری میلادی آغاز شود و و دولت ها نیز به زودی کار تدوین قوانین و مقررات مربوط به تامین بودجه توسط بانک ها برای کسب و کارهای متعلق به زنان را آغاز کنند.

    علاوه بر این یک ابزار نظارتی آنلاین نیز ایجاد خواهد شد تا زنان کارآفرین در کشورهای در حال توسعه بتوانند با مشاورانی مثل ایوانکا ترامپ در تماس باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی