عصر بازار

قربانی مطرح کرد؛

حفظ سلامت مالی در نظام بانکی

عصر اعتبار- معاون اقتصادی بانک مرکزی بی‌توجهی به موضوع ثبات مالی را باعث از دست رفتن نرخ رشد مثبت اقتصادی، تورم پایین و ثبات بازار ارز دانست.

حفظ سلامت مالی در نظام بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، پیمان قربانی در گفتگو با ایبِنا، ‌ با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی در هفته گذشته، گفت: مقوله ثبات مالی در حال حاضر از مسائل بسیار مهم در کشور ما است.

    معاون اقتصادی بانک مرکزی اظهارداشت: ثبات مالی به وضعیتی اطلاق می شود که نظام مالی کشور بتواند عملکرد خود را در هدایت منابع به سمت فعالیت های مولد، کارآمد و مفید داشته باشد و در مقابل شوک‌های وارده نیز به خوبی پایداری نشان بدهد.

    قربانی ادامه داد: چیزی که امروز مهم است، با توجه به اینکه کشور ما دارای اقتصاد بانک محور است و نظام بانکی 90 درصد تامین مالی را بر عهده دارد، سلامت مالی بانک ها و شرایطی که آنها دارند از بُعد مقررات احتیاطی برای تامین مالی اقتصاد بسیار مهم است.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، به دلیل شرایطی که در زمینه انباشت مطالبات غیرجاری، بدهی های دولت و رسوب دارایی های غیرمالی در ترازنامه بانک ها داریم، عملیات واسطه گری مالی با اختلال مواجه شده که خوشبختانه با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم این معضل برطرف شود.

    این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: اگر به مقوله ثبات مالی توجه نداشته باشیم، ثبات بازارهای داخلی از جمله بازار ارز، دستیابی به نرخ رشد مستمر و بالا و حفظ دستاورد تورم پایین میسر نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی