عصر بازار

دانش‌بنیان‎ها هم ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی شدند

عصر اعتبار- رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های متقاضی استفاده از معافیت مالیاتی به خصوص شرکت‌های نوپا حتما باید اظهارنامه مالیاتی را تکمیل و ارسال کنند.

دانش‌بنیان‎ها هم ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید محمد صاحبکار خراسانی گفت: شرکت‌های متقاضی استفاده از معافیت مالیاتی به خصوص شرکت های نوپا حتما باید اظهارنامه مالیاتی را تکمیل و ارسال کنند و مشمول معافیت بودن به معنی عدم ارسال اظهارنامه نیست.

    عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری بیان کرد: همانند سال‌های گذشته، با هماهنگی سازمان امور مالیاتی، اطلاعات شرکت های دانش بنیان که تا پایان سال 1395 به تائید «کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان» رسیده‌اند، به همراه مصادیق فعالیت‌های دانش بنیان آنها، به منظور اعمال معافیت مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد.

    وی در ادامه افزود: برای این منظور شرکت های نوپا و تولیدی باید به قسمت پیام‌های کارتابل اختصاصی خود بر روی سامانه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان به نشانی reg.daneshbonyan.ir مراجعه و بعد از رویت اطلاعات موجود در پیام «معافیت مالیاتی 95» اظهارنامه خود را بر اساس آن اطلاعات تکمیل کنند. لازم به ذکر است این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی هم ارسال خواهد شد.

    صاحبکار در مورد تکمیل اظهارنامه مالیاتی بیان کرد: سطر (29) جدول شماره (6) مربوط به معافیت مالیاتی ماده (3) قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان است و حتما باید به صورت کامل توسط شرکت های دانش بنیان در زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی تکمیل شود.

    رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان درباره میزان و زمان بهره مندی از معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، از تاریخ تائید در کارگروه می‌توانند از معافیت استفاده کنند. بنابراین اگر بخشی از فروش کالاها و خدمات دانش‌بنیان، قبل از تاریخ تأیید کارگروه محقق شده باشد، نمی‌توانند برای آن معافیت مالیاتی تقاضا کنند.

    به گفته صاحبکار، چنانچه شرکت‌ها در مراحل تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود به فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان و تاریخ تائید شرکت توسط کارگروه توجه نکنند، ممکن است در مسیر رسیدگی پرونده‌های مالیاتی توسط ممیزان ادارات امور مالیاتی، اشکالاتی پیش آمده و ضمن عدم امکان استفاده از معافیتها، مشمول برخی جرائم مالیاتی شوند.

    عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در مورد معافیت مالیاتی ماده (9) قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان هم گفت: معافیت مالیاتی برای واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی که همه فعالیت‌های آنها در پارک‌های علم و فناوری انجام می شود، بر مبنای ماده (9) قانون اجرایی می‌شود و این شرکتها از سوی مدیریت پارک به اداره امور مالیاتی همان منطقه معرفی می‌شوند.

    وی بیان کرد: واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی می‌توانند برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی، درخواست معافیت خود را در ردیف (30) جدول (6) اظهارنامه وارد کنند که با عنوان «شرکت‌های دانش‌بنیان واقع در پارک‌های فناوری (ماده 9 قانون)» مشخص شده است و برای تکمیل اظهارنامه خود حتماً با مسؤولان پارک فناوری مربوطه مشورت کنند.

    وی همچنین بیان کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند در زمینه های مختلف از جمله مباحث مالیاتی و حسابداری از مشاوره های رایگان استفاده نمایند و با مراجعه به سامانه tms.daneshbonyan.ir مسائل مورد نظر خود را بصورت حضوری با مشاوران متخصص در میان بگذارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو