عصر بازار

معاون سازمان تامین اجتماعی:

حذف حق بیمه کارفرمایی در کارگاه‌های زیر۵ نفر صحت ندارد

عصر اعتبار- معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی خبر حذف حق بیمه کارفرمایی در کلیه کارگاه‌های زیر پنج نفر را تکذیب کرد و گفت: تا کنون ۳۸ شغل مشمول این قانون بوده‌اند که تنها قرار است تعدادی از این مشاغل که از حیز انتفاع خارج شده اند با مشاغل جدید جایگزین شوند.

حذف حق بیمه کارفرمایی در کارگاه‌های زیر۵ نفر صحت ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدحسن زدا در واکنش به اظهارات رییس اتاق اصناف مبنی بر پیشنهاد حذف سهم بیمه کارفرمایان کارگاه‌های کوچک با کمتر از پنج کارگر به سازمان تامین اجتماعی و موافقت با آن اظهار کرد: کل این خبر را تکذیب می‌کنم زیرا هم از نظر شکلی و هم مفهومی دارای ایراد است.

    وی به پیشینه قانون حذف سهم بیمه کارفرمایان کارگاه‌های زیر پنج نفر اشاره کرد و گفت: در سال 61 و در اوج جنگ تحمیلی قانونی تصویب شد که یکسری مشاغل کوچک که جنبه خدمات عمومی بیشتری داشتند از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معاف شده و دولت مکلف شد این حق بیمه را به سازمان پرداخت کند.

    معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران 38 شغل مشخص و مشمول طرح شدند و این معافیت تا کنون هم ادامه داشته است عنوان کرد: از آنجا که برخی از این مشاغل چون ترازو و قپان سازی، تولید چراغ خوراک پزی ، سماور سازی، صابون سازی و نمدمالی از حیز انتفاع خارج شده‌اند و دیگر منشا اثر نیستند و بعضا وجود خارجی ندارند، در نشستی که در اتاق اصناف داشتیم مقرر شد که یک جایگزینی صورت گیرد و مشاغلی که باعث رونق کسب و کار هستند جایگزین اینها شوند.

    زدا افزود: در حال حاضر 380 هزار کارگاه و 990 هزار نفر مشمول این قانون هستند و هزینه ناشی از آن برای دولت در سال گذشته،  2000 میلیارد تومان بوده است. اگر بخواهیم طبق اظهارات رییس اتاق اصناف کل کارگاههای زیر پنج نفر را وارد این قانون کنیم باید 2.5 میلیون نفر را با بارمالی 14 هزار میلیارد تومانی پوشش دهیم که امکان پذیر نیست و خلاف ماده 7 برنامه ششم توسعه نیز هست.

    وی در خاتمه سخنان خود در یک برنامه تلویزیونی درباره زمان جایگزینی مشاغل جدید گفت: اتاق اصناف که متخصص محیط کسب و کار است باید به ما شغل‌های جایگزین را اعلام کند، ما برای جایگزینی استقبال می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو