عصر بازار

سود ۹۰هزار تومانی سهام عدالت تکذیب شد

عصر اعتبار- مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی از واریز اولین مرحله سود سهام عدالت مشمولان تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: پرداخت سود ۹۰ هزار تومانی قطعی نیست.

سود ۹۰هزار تومانی سهام عدالت تکذیب شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سیدجعفر سبحانی  درباره رقم سود پرداختی سهام عدالت به حساب مشمولان به میزان 90 هزار تومان که در برخی سایت ها و کانال های تلگرامی مطرح شده است، گفت: این رقم قطعی نیست و هنوز هم رقم قطعی سودی که به حساب مشمولان واریز خواهد شد، مشخص نشده است.

    مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی افزود: چندی قبل رییس سازمان خصوصی سازی مناظره ای با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس داشت که در آن این رقم را به عنوان مثال مطرح کرد که البته این رقم قطعی نیست چون سود شرکت ها هنوز دریافت نشده است.

    سبحانی با بیان اینکه تاکنون 35 میلیون نفر به سامانه سهام عدالت مراجعه و صورتحساب دریافت کرده اند، افزود: حدود 28 میلیون و 300 هزار نفر تا آخرین وقت به سامانه مراجعه و شماره شبا بانکی خود را اعلام کردند.

    وی با اشاره به اینکه در 30 فروردین 96 فاز دوم ساماندهی سهام عدالت آغاز شد و از تمامی مشمولان برای اعلام شماره شبا بانکی به منظور واریز سود دعوت به عمل آمد، گفت: بیش از 97 درصد شماره های شبا اعلام شده مشمولان صحیح و بدون ایراد بوده است.

    مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: دو دسته از شماره ها ایراد دار محسوب می شوند. یکی اینکه این شماره ها مختص مشمول نباشد. در پرداخت یارانه نقدی ملاک شماره حساب سرپرست خانوار است ولی در سهام عدالت هر مشمول برای خود دارای یک شماره شبا بانکی باید باشد و سرپرست خانوار نمی تواند برای همه اعضای خانوار خود یک شماره ثبت کند.

    وی ادامه داد: ایراد دیگر این است که شماره مشمول مسدود باشد و یا اینکه فعال نباشد. در این دو حالت، شماره شبا مشمول سهام عدالت ایراد دار به حساب می آید.

    سبحانی گفت: بر این اساس، سیستم طی 15 روز به مشمول تایید شماره شبا را اعلام می کند و اگر جزو حدود 2 درصد افرادی باشد که شماره آنها دارای ایراد است، سامانه به آنها نیز اطلاع رسانی می کند. بر این اساس طی 13 تا 14 نوبت پیامک هایی به این افراد ارسال شده که شماره شبا بانکی خود را اصلاح کنند.

    مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی از واریز اولین مرحله سود سهام عدالت تا قبل از تابستان امسال خبر داد و اظهارداشت: سود عملکرد سال 95 شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت دیگر به خزانه واریز نمی شود و مختص مشمولان خواهد بود و به حساب آنها واریز می شود و موظفیم که این سود را به حساب مشمولان واریز کنیم.

    وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری مجامع شرکت ها و مشخص شدن سود آنها میزان سودی که به حساب مشمولان واریز می شود مشخص می شود، تصریح کرد: همچنین موظفیم این سود را طی دو تا سه مرحله در سال 96 به حساب مشمولان واریز کنیم که اولین آن تا قبل از پایان تابستان امسال خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی