عصر بازار

برای جلوگیری از ورشکستگی؛

اروپا ۶میلیارد دلار به بانک بزرگ ایتالیایی وام می‌دهد

عصر اعتبار- اتحادیه اروپایی کمک مالی دولتی ۵.۴ میلیارد یورویی (۶.۱ میلیارد دلاری) به چهارمین بانک بزرگ ایتالیا،مونته دی پاسچی دی سیه‌نا را تایید کرد.

اروپا ۶میلیارد دلار به بانک بزرگ ایتالیایی وام می‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اتحادیه اروپایی کمک مالی دولتی 5.4 میلیارد یورویی (6.1 میلیارد دلاری) به چهارمین بانک بزرگ ایتالیا، مونته دی پاسچی دی سیه‌نا را تایید کرد. این میزان کل سرمایه استفاده شده از صندوق ذخیره مالیات ایتالیا را که در هفته گذشته برای نجات بانک‌ها به کار گرفته شد، به بیش از 20 میلیارد یورو رساند.

    پس از پشت سر گذاشتن بحران مالی جهانی، اروپا چنین کمک‌های مالی دولتی را در هیچ جایی، به جز یونان، شاهد نبود. علی‌رغم معرفی قوانین جدید اتحادیه اروپا که برای جلوگیری از استفاده مداوم صندوق‌های ذخیره عمومی برای جبران ضررهای بانک‌های با مدیریت ضعیف طراحی شده‌اند، چنین وضعیتی نگرانی‌های سیاسی در این مورد را بیشترمی‌کند.

    در بیانیه هماهنگ‌کننده کمک‌های دولتی اتحادیه اروپا اعلام کرد: رم می‌تواند کمک 5.4 میلیارد یورویی خود را به پس از این‌که بانک مونته دی پاسچی با ایجاد تغییرات کلی موافقت کرد، به این بانک تزریق کند. این تغییرت شامل انتقال وام‌های بد به یک شرکت حامل ویژه (شرکت خصوصی واسطه تجاری)، و قراردادن سقف درآمد برای مدیران ارشد بانک می‌باشد.

    یک مقام خزانه‌داری ایتالیا گفت که کمبود مالی این بانک 8.1 میلیارد یورو است که این از مقدار 8.8 میلیارد یوریی که قبلا توسط بانک مرکزی اروپا محاسبه شده بود کمتر است.

    مونته دی پاسچی قدیمی‌ترین بانک جهان است، پس از این‌که نتوانست 5 میلیارد یوروی لازم برای جلوگیری از ورشکستگی‌اش را از تجارت‌های خود به دست آورد، از دولت درخواست کمک مالی کرد.
    کمتر از یک هفته قبل دولت ایتالیا در فرآیند منحل کردن دو بانک بزرگ این کشور، «پوپولاره دی ویچنزا» و «ونتو بانکا»، برای جلوگیری از آسیب دیدن سهام داران، سپرده‌گذاران، و کارکنان تضمین‌هایی به ارزش 17 میلیارد یورو را متعهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو