عصر بازار

۷ واقعیت جالب و غیرقابل باور در مورد ثروتمندترین افراد جهان

عصر اعتبار- ثروتمندترین افراد جهان انسان های جالبی هستند. آن ها متفاوت از ما رفتار و فکر می کنند و می توان به وضوح تفاوت در نحوه ی کار کردن آن ها با افراد عادی دیگر را نیز شاهد بود.

۷ واقعیت جالب و غیرقابل باور در مورد ثروتمندترین افراد جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از برترین ها، ثروتمندترین افراد جهان انسان های جالبی هستند. آن ها متفاوت از ما رفتار و فکر می کنند و می توان به وضوح تفاوت در نحوه ی کار کردن آن ها با افراد عادی دیگر را نیز شاهد بود. یک موسسه ی تحقیقاتی بازار به نام «Wealth-X» کسانی را ثروتمند می نامد که بیش از 30 میلیون دلار سرمایه داشته باشند که به آن ثروت خالص بسیار بالا (UHNW) گفته می شود.

    در گزارش اخیر این موسسه در مورد افراد ثروتمند اطلاعات جالبی ارائه شده است. روی هم رفته این موسسه 226٫450 نفر را در سراسر جهان با ثروت خالص بالای 30 میلیون دلار بررسی کرده که جمعاً 27 تریلیون دلار سرمایه دارند. با بررسی این اطلاعات 7 واقعیت جالب و باورنکردنی خود را نشان می دهند که از شما دعوت می کنیم برای آگاه شدن از آن ها با ادامه ی متن همراه باشید.

    1- جمعیت ثروتمند جهان بیش از 9٫6 تریلیون دلار پول نقد دارند

     

    بر اساس گزارش موسسه ی «Wealth-X» جمعیت ثروتمند جهان (افراد دارای ثروت خالص بیش از 30 میلیون دلار) بیش از یک سوم ثروت خود یعنی 9٫6 تریلیون دلار را به صورت پول نقد نگهداری می کنند. دو سوم باقیمانده در املاک و تجارت های شخصی مانند شرکت های خصوصی (33 درصد)، سهام و دیگر دارایی های عمومی (25 درصد) و املاک ساختمانی و دارایی های لوکس مانند قایق های تفریحی، هواپیماهای شخصی ، ماشین ها، آثار هنری و جواهرآلات (6٫6 درصد) سرمایه گذاری شده است.

    2- زنان بسیار ثروتمند روی هم رفته جوان تر هستند

    بر اساس این گزارش میانگین سن زنان ثروتمند 50 سال است که در مقایسه با متوسط سن تمامی ثروتمندان جهان 12 سال جوان تر است. همچنین میانگین ثروت خالص آن ها نیز 110میلیون دلار بوده که تنها 12 درصد از ثروت کلی افراد ثروتمند جهان را شامل می شود. اما بیش از نیمی از این زنان ثروت خود را از طریق ارث بدست آورده اند در حالی که یک سوم مردان این لیست ثروتشان را از راه ارث کسب کرده اند.

    3- نسل هزاره بیش از 3٫2 درصد افراد حاضر در فهرست ثروتمندترین افراد جهان را تشکیل می دهند

    بر اساس این گزارش نسل هزاره کسانی هستند که بین سال های 1980 تا 1994 بدنیا آمده اند که 3٫2 درصد از افراد حاضر این فهرست را به خود اختصاص داده و 7٫200 نفر را شامل می شوند. دو سوم از این افراد خودساخته بوده که از آن ها می توان به مارک زاکربرگ موسس فیس بوک اشاره کرد. این کارآفرین باهوش که زمانی از دانشگاه هاروارد اخراج شده بود در سن 23 سالگی میلیاردر شد که به عنوان جوان ترین میلیاردر جهان نام خود را ثبت کرد. دارایی او در حال حاضر 64٫7 میلیارد دلار برآورد می شود. بر اساس گزارش موسسه ی «Wealth-X» افرادی از نسل هزاره که بیش از 30 میلیون دلار سرمایه خالص دارند روی هم رفته 334 میلیارد دلار سرمایه در اختیار داشته و مارک زاکربرگ به تنهایی حدود یک پنجم این ثروت را در کنترل خود دارد.

    4- تنها 15 درصد از این افراد ثروتمند از دانشگاه های بسیار معتبر آمریکایی فارغ التحصیل شده اند

     

    بر اساس گزارش موسسه ی «Wealth-X» داشتن مدرک از یکی از دانشگاه های معتبر ایالات متحده شامل هاروارد، پرینستون،ییل و کرنل که به «Ivy League» مشهور هستند به معنای ثروتمند شدن نخواهد بود به طوری که تنها 15 درصد از افراد حاضر در لیست افراد دارای ثروت خالص بیش از 30 میلیون دلار ، یعنی 35٫000 نفر، از این دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل شده اند. در میان 20 دانشگاهی که بیشترین تعداد افراد ثروتمند در آن ها درس خوانده اند 5 دانشگاه در زمره دانشگاه های دولتی و عمومی قرار دارند.

    5- میانگین ثروت افرادی که از دانشگاه های معتبر ایالات متحده فارغ التحصیل شده اند 1٫6 برابر ثروت بقیه ی افراد حاضر در لیست است

     

    با وجود موضوعی که در مورد قبل به آن اشاره شد فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر آمریکایی موسوم به «Ivy League» به طور متوسط 200 میلیون دلار ثروت دارند که 1٫6 باربر میانگین ثروت تمامی افراد حاضر در این لیست است. دانشگاه هاروارد با 1٫906 فارغ التحصیلی که دستکم 30 میلیون ثروت دارند در این زمینه در مقام اول این فهرست قرار دارد. از این تعداد افراد ثروتمند 131 میلیاردر هنوز زنده اند. بیش از 75 درصد از افرادی که در این دانشگاه های معتبر آمریکایی درس خوانده اند خود ساخته هستند. از این افراد می توان به ایلان ماسک، وارن بافت، جف بزوس و خورخه پائولو لمن اشاره کرد.

    6- سرگرمی عمده ی این افراد فعالیت های خیریه است

     

    بیش از یک سوم افراد حاضر در این لیست در زمینه ی کارهای انساندوستانه و خیریه فعالیت دارند. افرادی مانند بیل گیتس و وارن بافت بیش از نیمی از ثروت خود را در این راه خرج کرده اند یا برای هزینه ی آن در زمان حیات خود در کارهای خیریه برنامه ریزی نموده اند. در موسسه ی خیریه ای که توسط این دو تاسیس شده است تاکنون 168 فرد ثروتمند از 21 کشور جهان فعالیت انساندوستانه دارند. در میان دیگر عادت ها و تفریحات این افراد ثروتمند می توان به تماشای فیلم یا دیگر مراسم دیداری، بازی کردن و سرمایه گذاری در ورزش هایی مانند گلف، تنیس، اسکی، فوتبال آمریکایی و بیش از همه فوتبال اشاره کرد.

    7- میلیاردرها تنها 1٫1 درصد از جمعیت افراد حاضر در این لیست را تشکیل می دهند اما روی هم رفته 28 درصد کل ثروت این لیست را در اختیار دارند

     

    بیش از 2٫397 میلیاردر در جهان وجود دارد که میانگین ثروت خالص آن ها 3٫1 میلیارد دلار است. این افراد روی هم رفته در سال 2016 بش از 7٫4 تریلیون دلار سرمایه داشته اند که نسبت به سال قبل از ان 3٫7 درصد کاهش را نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو