عصر بازار

گزارش نهایی FATF به زودی به هیأت رئیسه مجلس ارائه می‌شود

عصر اعتبار- گزارش نهایی FATF به‌زودی به هیأت رئیسه مجلس و شورای عالی امنیت ملی ارائه می‌شود.

گزارش نهایی FATF به زودی به هیأت رئیسه مجلس ارائه می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از خانه ملت،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورت آماده شدن گزارش کمیته FATF کمیسیون علاوه بر ارسال آن به هیأت رئیسه مجلس یک نسخه نیز در اختیار شورای عالی امنیت ملی قرار می‌گیرد.

     محمدرضا پور ابراهیمی داورانی  در خصوص جلسه عصر امروز(یکشنبه، 19 تیرماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور اعضای کمیته FATF کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان دستگاه های ذی ربط موضوع FATF مورد بررسی قرار گرفت.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:فصول گزارش در رابطه با FATF آماده شده است و فصل جمع بندی و پیشنهادات نهایی باید ظرف چند روز آینده تهیه شود.

    پورابراهیمی داورانی افزود:آخرین بیانیه FATF در کشور اسپانیا که در مدت اخیر صادر شده است توسط اعضای کمیته FATF کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت البته بخشی از گزارشات وزارت اقتصاد در این رابطه نیز بررسی شد که باید گزارش کامل توسط وزارتخانه مذکور ارائه شود.

    ارسال گزارش کمیته FATF مجلس به هیئت رئیسه مجلس و شورای عالی امنیت ملی

    وی ادامه داد: در صورت آماده شدن گزارش کمیته FATF کمیسیون اقتصادی مجلس علاوه بر ارسال گزارش به هیئت رئیسه مجلس یک نسخه از آن نیز به شورای عالی امنیت ملی ارسال می شود.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش بینی می شود گزارش در رابطه با FATF در کمیسیون اقتصادی مجلس تا هفته آتی جمع بندی شده و در نهایت بعد از رأی گیری و تصویب آن در کمیسیون بعد از تعطیلات تابستانی، گزارش نهایی در جلسه غیرعلنی مجلس قرائت می شود.

    گفتنی است؛ گروه ویژه اقدام مالی FATFیک نهاد بین المللی است که در سال 1989 و توسط وزرای کشورهای عضو آن پایه‌گذاری شده است. هدف این نهاد - که در حال حاضر حدود 198 کشور به صورت مستقیم یا از طریق گروه‌های منطقه‌ای در آن عضویت دارند یا توصیه‌های این نهاد را به اجرا در آورده‌اند ــ تدوین استانداردها و ارتقای  شیوه اجرای مؤثر اقدامات قانونی، مقرراتی و عملیاتی در موارد مرتبط با مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و دیگر تهدیداتی است که قابلیت اعتماد به نظام مالی بین‌المللی را تهدید می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو