عصر بازار

نشست تخصصی حجاب و عفاف در بانک دی برگزار شد

عصر اعتبار- پایگاه مقاومت بسیج بانک دی به مناسبت هفته گرامیداشت حجاب و عفاف با حضور رضا سهم دینی، رییس هیات مدیره بانک، حجت الاسلام والمسلمین حسینی استاد حوزه و دانشگاه و بانوان ستاد مرکزی نشستی تخصصی با موضوع حجاب و عفاف برگزار کرد.

نشست تخصصی حجاب و عفاف در بانک دی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، سهم دینی، رییس هیات مدیره بانک دی در این نشست با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف اظهار کرد: هیچگاه تهدید و فشار برای اعمال یک نظر و یک موضوع، کارساز نبوده و همین امر در زمینه حجاب و عفاف نیز صادق است و تنها با راهکارهای فرهنگی می توان موضوع حجاب و عفاف را به درستی پیاده سازی نمود.

    به گفته وی حجاب هدیه‌ای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده تا در سایه‌ آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند.

    وی با بیان اینکه حجاب اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما دارد، تصریح کرد: حفظ حجاب موجب استحکام کانون خانواده می‌شود و رسیدن به آرامش و اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی در پرتو حجاب محقق می‌شود.

    وی فرهنگ‌سازی در این زمینه را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: باید برای ترویج عفاف و حجاب زهرایی، فرهنگ‌سازی کرد و الگوی تمام زنان مسلمان ایران باید حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

    در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این موضوع که نگاه جامعه ما به حجاب و عفاف، نگاهی فقهی اخلاقی است تصریح کرد: نگاه دین به حجاب و عفاف، از یک جنبه فقهی و از جنبه‌ای دیگر اخلاقی است و رعایت حجاب فقط حجاب ظاهری نیست بلکه باید ذهن و کلام ما نیز حجاب داشته باشد.

    وی افزود: باید بسترسازی فرهنگی برای حجاب و عفاف ذهن در کنار حجاب ظاهر وجود داشته باشد و آنچه در جامعه به آن نیاز داریم حجاب اخلاقی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی