عصر بازار

سهام عدالت منتظر خوان آخر

عصر اعتبار- طرح ساماندهی سهام عدالت شامل سه مرحله می‌شود که تا کنون دو مرحله از این مراحل سه گانه اجرایی شده است.

سهام عدالت منتظر خوان آخر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، طرح توزیع سهام عدالت در کشور از سال 85 تاکنون اجرایی شده و بر اساس قانون قرار است پس از 10 سال که اقساط سهام مشمولان از محل سود سالیانه این سهام تسویه شد، از یک سو سود نقدی سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شود و از طرف دیگر فرآیند آزادسازی این سهام صورت گیرد.

    بر این اساس باید گفت طرح ساماندهی سهام عدالت شامل سه مرحله می‌شود که تا کنون دو مرحله از این مراحل سه گانه به شرح زیر اجرایی شده است:

    - مرحله اول شامل اطلاع‌رسانی به جامعه هدف در خصوص مشمول بودن یا عدم عضویت آنها در طرح سهام عدالت و همچنین ارایه صورتحساب اقساط به مشمولان است که این مرحله از نیمه اسفند سال گذشته آغاز و تا پایان شهریور سالجاری کماکان ادامه خواهد داشت. در این مرحله مشمولان می‌توانند مانده بدهی اقساط خود را نیز از طریق بانک ملی ایران بپردازند.

    - مرحله دوم شامل دریافت شماره شبا بانکی از مشمولان است که بدون تعیین سقف زمانی در حال اجرا است. بر این اساس در ماههای پیش رو اولین سود سهام عدالت به حساب افراد واریز می‌شود.

    گفتنی است مرحله سوم طرح ساماندهی سهام عدالت نیز پس از پایان این دو مرحله آغاز خواهد شد که شامل امکان خرید و فروش و واگذاری سهام عدالت است که لازمه آن ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت از دولت به مجلس، و پس از تصویب توسط نمایندگان و ابلاغ آن به دولت برای اجرا می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی