عصر بازار

افزایش هزینه های ازدواج در خارج از انگلیس پس از برگزیت

عصر اعتبار- خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) موجب افزایش قابل توجه هزینه های ازدواج در خارج از انگلیس نسبت به یک سال گذشته شده است.

افزایش هزینه های ازدواج در خارج از انگلیس پس از برگزیت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، دلیل این امر افت ارزش پوند است.

    برای مثال زوجی که قبل از رأی گیری برگزیت در تابستان گذشته برای برگزاری جشن ازدواج خود در آفریقای جنوبی باید 10 هزار پوند هزینه می کردند اکنون باید 2 هزار و 500 پوند دیگر روی آن بگذارند.

    شرایط به دلیل تغییر نرخ ارز مبادله ای در دیگر نقاط جهان مثل تایلند، هند، استرالیا، کشورهای اروپایی و آمریکا نیز به همین منوال است.

    تنها مورد استثنا در این زمینه کشور ترکیه است که ارزش لیر به دلیل ناآرامی های سیاسی کاهش یافته است.

    بنابراین گزارش، سال گذشته در همین زمان هر یک پوند معادل 1.47 دلار بود اما اکنون حدود 1.28 دلار است. همین اتفاق برای نرخ پوند در مقابل یورو هم افتاده است به طوریکه هر یک پوند سال گذشته در همین زمان معادل 1.30 یورو بود اما اکنون فقط 1.13 یورو است.

    کریس سنت از کارشناسان خدمات مالی انگلیس در این باره گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر میانگین هزینه برگزاری یک جشن ازدواج در انگلیس 25 هزار پوند است، منطقی به نظر می رسد که زوج ها برای کاهش هزینه ها، جشن خود را در خارج از انگلیس برگزار کنند.

    وی افزود: حتی آنهایی که جشن ازدواج خود را در انگلیس برگزار می کنند، برای رفتن به خارج از این کشور در ماه عسل باید هزینه های گزافی را بپردازند.

    سنت هشدار داده است که با افزایش بحران سیاسی در انگلیس، احتمال تلاطم بیشتر در بازار پوند طی چند ماه آینده بیشتر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی