عصر بازار

حمایت بانک‌پاسارگاد اشتغال‌زایی بیش از ۱۱ هزار شغل در کرمان توسط شرکت میدکو

عصر اعتبار- شرکت میدکو یکی از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد، توانست با اقدامات مؤثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه بخش صنعت و معدن کشور، با حمایت بانک‌پاسارگاد، بیش از ۱۱ هزار شغل در استان کرمان ایجاد کند.

حمایت بانک‌پاسارگاد اشتغال‌زایی بیش از ۱۱ هزار شغل در کرمان توسط شرکت میدکو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» ، دکتر سعید فیلسوفیان مدیر روابط‌عمومی شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با اعلام این خبر گفت: شرکت میدکو به‌عنوان یک معین اقتصادی در استان کرمان، توسعه‌ی منطقه پنج کرمان، شامل شهرستان‌های راور و زرند را بر عهده دارد. ایجاد چنین تحولاتی در این استان، نتیجه احترام به سرمایه‌گذاران و پهن‌کردن فرش قرمز برای آنهاست؛ به گونه‌ای که این شرکت با افتخار، بیش از 20 هزار میلیارد تومان پروژه را در بخش معدن و صنایع معدنی کرمان اجرا کرده‌است.

    وی ادامه داد: در راه‌اندازی کارخانه‌های احداث‌شده توسط میدکو از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده‌است و انتقال دانش فناوری این صنایع به کرمان یکی از اولویت‌های مجموعه مدیریتی این شرکت است.

    وی با اشاره به افتتاح کارخانه گندله‌سازی بوتیا با ظرفیت دو میلیون و پانصد هزار تن در سال و افزایش تولید گندله در هلدینگ میدکو به 7.5 میلیون‌تن خاطرنشان کرد: طی 2 سال و نیم گذشته کارخانه‌های شماره یک و 2 کنسانتره سنگ‌آهن سیرجان با ظرفیت چهار میلیون تن، کارخانه آهن اسفنجی بردسیر با ظرفیت یک میلیون تن، مجتمع گندله‌سازی سنگ‌آهن سیرجان با ظرفیت 2.5 میلیون‌تن و کارخانه‌های شماره یک و دو تولید کنسانتره سنگ‌آهن زرند با ظرفیت چهار میلیون تن به همت جوانان بومی استان کرمان به بهره‌برداری رسیده‌است.

    فیلسوفیان افزود: هدف این شرکت رسیدن به ظرفیت تولید سالانه 2.4 میلیون تن شمش فولادی و 55 هزار تن مس کاتدی همراه با تأمین تمام مواد اولیه و کمکی عمده برای رسیدن به این حجم از تولید است. مدیر روابط عمومی شرکت میدکو اضافه کرد: میدکو نسبت به طرح و اجرای 22 پروژه از معدن تا محصول نهایی، با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 15 هزار میلیاردتومان در استان کرمان اقدام کرده‌است و از این تعداد، طی پنج سال گذشته تاکنون 11 پروژه به بهره‌برداری رسیده و در حال تولید است. وی ادامه داد: سایر پروژه‌های باقیمانده این شرکت نیز مطابق برنامه زمانبندی شده در دست ساخت و راه‌اندازی است و بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید. فیلسوفیان با بیان اینکه حمایت ویژه مدیران استان کرمان از بنگاه‌های اقتصادی در اجرای پروژه‌ها قابل‌تقدیر است، اظهار کرد: اعتقاد داریم که توسعه توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و بنگاه‌های اقتصادی باید در امر توسعه به کمک دولت‌ها بیایند نه اینکه از دولت کمک بخواهند. وی تأکید کرد: اقدامات بخش خصوصی در کرمان می‌تواند الگویی موفق برای توسعه تمام استان‌های کشور باشد. وی تصریح کرد: امروز هلدینگ میدکو به عنوان معین اقتصادی به امر توسعه استان کرمان ورود کرده و همانند شرکت‌های بزرگ جهانی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. به گونه‌ای که مشارکت در ساخت شبکه فاضلاب شهری شهر بابک و مقابله با ریزگردها گوشه‌ای از این اقدامات است. وی ادامه داد: 2 هزار هکتار از اراضی استان کرمان برای اجرای پروژه‌های میدکو به این شرکت واگذار شده و شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه پس از ایجاد 225 هکتار فضای سبز به‌عنوان نخستین شرکت در بخش خصوصی این استان تفاهم‌نامه کاشت یکهزار و 555 هکتار جنگل‌کاری را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان به امضا رسانده‌است. وی ادامه داد: تاکنون یکهزار و 225 هکتار از این تفاهم‌نامه اجرا شده و این اقدام گام بلندی در مقابله با پدیده ریزگردها در استان کرمان است. فیلسوفیان در خصوص میزان اشتغال‌زایی شرکت میدکو پس از اتمام پروژه‌ها ادامه داد: با راه‌اندازی تمام پروژه‌های این شرکت، تعداد شاغلان هلدینگ میدکو به‌طور مستقیم به 15 هزار نفر خواهد رسید و اولویت دعوت به همکاری همچون گذشته با افراد بومی منطقه خواهدبود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو