عصر بازار

ربیعی:

یکصد هزار میلیارد ریال وام اشتغالزایی در اختیار نهادهای حمایتی قرار می گیرد

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ریزی برای اعطای یکصد هزار میلیارد ریال وام کم بهره برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال به نهادهای حمایتی خبرداد و افزود: سال گذشته کمیته امداد ۱۰ درصد از جمعیت تحت پوشش خود را کاهش داد.

یکصد هزار میلیارد ریال وام اشتغالزایی در اختیار نهادهای حمایتی قرار می گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر عتبار» به نقل از ایرنا، علی ربیعی امروز (سه شنبه) در اختتامیه مراسم اعطای پنج هزار دستگاه وانت به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: 50 هزار میلیارد ریال از این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و بقیه آن از محل بانک ها و صندوق کارآفرینی امید تامین خواهد شد.
    وی تصریح کرد: بهره تسهیلات مزبور در دامنه صفر تا 18 درصد (متوسط 9 درصد) است و سیاست توانمندسازی نهادهای حمایتی و تبدیل افراد از مددجویی به مددکاری دنبال خواهد شد و کمیته امدادام امام خمینی (ره) در این امر پیشتاز است.
    ربیعی خاطر نشان کرد: این طرح امروز با اعطای خودرو به مددجویان آغاز شده و با آغاز بازپرداخت اقساط این طرح به سایر گروه های هدف نیز ادامه خواهد یافت.
    وی اضافه کرد: براساس شناسایی های صورت گرفته این طرح در سایر نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی و همچنین خانواده های کم درآمد ادامه خواهد یافت.
    ربیعی خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید با داشتن کارشناسانی به عنوان ناظران اشتغال و همراهی کارشناسان کمیته امداد بر دستیابی به اشتغال این متقاضیان نظارت خواهد کرد و این افراد را رها نخواهد کرد.
    براساس این گزارش، «پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هم افزود: اقدام مزبور می تواند الگو و نمونه ای از همکاری بین دولت، بخش خصوصی، بانک ها و نهادهای حمایتی باشد تا خدمت منطقی به جامعه هدف ارائه شود.
    وی تصریح کرد: سال گذشته کمیته امداد موفق شد 10 درصد از جمعیت جامعه هدف خود را کاهش داده و خودکفا سازد.
    فتاح ضمن یادآوری اعطای پنج هزار دستگاه وانت به روستاییان تحت پوشش کمیته امداد افزود: متقاضیان با حداکثر 10 درصد آورده نقدی در این طرح مشارکت دارند وسپس همین رقم نیز توسط دولت و نهادهای حمایتی پرداخت می شود و به این ترتیب صد درصد تسهیلات، قرض الحسنه و با تنفس چهار ماهه صورت می گیرد و حداکثر اقساط آن هشت میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
    وی خاطرنشان کرد: استفاده از یک نفر به عنوان ضامن در اعطای این تسهیلات مورد نظر قرار گرفته و ضمن اینکه کمیته امداد نیز ضمانت این افراد را برعهده دارد.
    همچنین نوراله زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به خبرنگاران گفت: سند این خودروها در رهن صندوق خواهد بود، بر این اساس هیچ انحرافی در وام های اعطا شده نخواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی