عصر بازار

موزه بانک ملی ایران، همپای موزه داری تخصصی دنیا

عصر اعتبار- یک کارشناس موزه با تقدیر از بانک ملی ایران برای راه اندازی موزه این بانک به منظور نگهداری و نمایش اشیای قیمتی، این اقدام را نشانه اهمیت دادن بانک به میراث فرهنگی و ملی کشور دانست و گفت: موزه بانک ملی ایران تا اندازه زیادی با استانداردهای روز موزه داری دنیا منطبق است.

موزه بانک ملی ایران، همپای موزه داری تخصصی دنیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» , فاطمه احمدی با بیان این که موزه های مرتبط با نظام بانکی و پولی یکی از مهمترین رده های موزه در دنیا هستند، افزود: این موزه ها و اشیای درون آنها در دنیا بسیار با ارزش اند.
    وی با اشاره به این که همه موزه ها لزوما مستقیما توسط سازمان میراث فرهنگی اداره نمی شوند و این یک روال معمول در دنیاست، اظهار کرد: این که یک بانک تلاش کرده راوی بخشی از تاریخ کشور خود باشد، بسیار قابل تقدیر است و در بلند مدت اهمیت آن بیشتر شناخته خواهد شد.
    به گفته او، بانک ملی ایران می تواند با کارشناسان مجربی که در اختیار دارد، حتی اشیای با قدمت تاریخی یا دارای ارزش هنری را خریداری کرده و در داخل موزه خود نگهداری کند تا در آینده افتخار حفظ و نمایش آن را به نام خودش ثبت کرده باشد.
    احمدی با اشاره به این که نهادهای مالی نباید موزه را به محل خرید و فروش اشیای قیمتی تبدیل کنند، ادامه داد: خوشبختانه بانک ملی ایران چشمداشت مالی به اشیای داخل موزه اش ندارد و این اقدام را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و نیز در راستای خدمت به فرهنگ کشور انجام داده است.
    این کارشناس موزه با بیان این که موزه داری تخصصی امروز در دنیا رایج است، گفت: اقدام ابتدایی بانک ملی ایران در راه اندازی موزه قابل ستایش است، اما مهمتر از آن این است که این موزه، اهداف راه اندازی و آینده آن به خوبی و درستی به مخاطبان و عامه مردم شناسانده شود.
    به گفته او، موزه بانک ملی ایران دو واژه «ملی» و «ایران» را یدک می کشد، بنابراین ضمن این که پتانسیل های خوبی در آن نهفته است، می تواند به اعتلای بیش از پیش بانک نیز کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی