عصر بازار

بانک توسعه اسلامی بخشی از هزینه‌های «قطار اکو» را تأمین کند

عصر اعتبار- وزیر راه‌آهن پاکستان گفت: نوسازی خط آهن کویته به تفتان که حدود ۶۰۰ کیلومتر است مهم‌ترین بخش قطار اکو بوده که نیازمند اقدامات بیشتر به ویژه تأمین مالی توسط بانک توسعه اسلامی است.

بانک توسعه اسلامی بخشی از هزینه‌های «قطار اکو» را تأمین کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مقامات وزارت راه‌آهن پاکستان با برگزاری اجلاس ویژه در خصوص خط آهن ترکیه،پاکستان و ایران درباره تأمین بخشی از بودجه این پروژه توسط بانک توسعه اسلامی همچنین اجرای بهتر آن تبادل نظر کردند.

    بانک اسلامی برای تأمین بخشی از هزینه قطار ترکیه،پاکستان و ایران معروف به قطار اکو اعلام آمادگی کرده اما هنوز در این زمینه توافق قطعی صورت نگرفته است.

    خواجه سعد رفیق وزیر راه‌آهن پاکستان در این زمینه گفت: مسیر کویته به تفتان مهمترین بخش خط آهن ترکیه،پاکستان و ایران می‌باشد.

    وی افزود: نوسازی خط آهن کویته به تفتان که حدود 600 کیلومتر می‌باشد نیازمند اقدامات بیشتر به ویژه تأمین مالی است.

    وزیر راه‌آهن پاکستان تصریح کرد: لازم است تا با مشارکت سازمان‌های مالی بین‌المللی از جمله بانک توسعه اسلامی تحت حمایت سازمان اکو بتوان تامین و سرمایه مورد نیاز برای تکمیل این مسیر ریلی را چاره‌جویی کرد.

    وزیر راه آهن پاکستان با اشاره به راه اندازی قطار باری در مسیر کویته – تفتان، گفت که این اقدام موجب افزایش مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان می شود.

    وی افزود: این قطار فعلا 24 واگن کانتینر دارد که می‌توان آن را تا 40 واگن افزایش داده و واگن‌های حمل سوخت را هم اضافه کرد.

    این قطار طبق توافق های انجام شده در سال 1391 شمسی، قراربود سه بار در ماه در مسیر کویته-زاهدان تردد کند اما بنا به دلایل مختلف از جمله فرسوده بودن ریل وناامنی در خاک پاکستان، این امر محقق نشد.

    قطار اکو، توافقنامه ای مشترک میان پاکستان، ایران و ترکیه برای راه اندازی قطار مسافربری در مسیر اسلام آباد-تهران-استانبول است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی