عصر بازار

صندوق در کاهش دغدغه های صنعت بیمه نقش موثری داشت:

رئیس کل بیمه مرکزی در مجمع صندوق تامین خسارت های بدنی

عصر اعتبار- صبح امروز، مجمع عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون وزیر دادگستری، معاون اقتصادی دادستانی کل کشور و سایر اعضاء مجمع و هیات نظارت و مدیرعامل صندوق برای بررسی صورت های مالی و عملکرد در محل صندوق تامین خسارت های بدنی برگزار شد.

رئیس کل بیمه مرکزی در مجمع صندوق تامین خسارت های بدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» ، دکتر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری های صندوق تامین خسارت های بدنی گفت: با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث و افزایش تعهدات صندوق و ارتباط خوب آن با بیمه مرکزی و سایر ارکان های صنعت بیمه توانست در کاهش دغدغه های صنعت بیمه به خصوص در حوزه خسارت های جانی ناشی از تصادفات رانندگی و پرونده بیمه توسعه موثر باشد.
    دکتر همتی از پرداخت سالانه 3 میلیارد دلار خسارت رانندگی به عنوان سوخت ملی یاد کرد و گفت: با توجه به اختصاص 2 درصد منابع صندوق به بخش تبلیغات، انتظار میرود صندوق تامین خسارت های بدنی در این حوزه با برنامه ریزی نسبت به تحقیق در خصوص علل تصادفات و اطلاع رسانی راهکارهایی برای کاهش تصادفات رانندگی و اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت ایمنی با همکاری صدا و سیما و بهره گیری از شبکه های اجتماعی اقدام نماید.
    وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر زیان های ناشی از تصادفات بسیار بالاست و با افزایش ایمنی وسایل نقلیه فقط تعداد کشته ها کاهش یافته و در مقابل تعداد مجروحین و معلولین افزایش یافته است.
    رئیس کل بیمه مرکزی در پایان اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای راکبان موتورسیکلت را گامی موثر در راستای کاهش آسیب های مالی و اجتماعی ناشی از تصادفات راکبان موتورسیکلت فاقد بیمه دانست و گفت: امیدوارم اهمیت این موضوع از سوی سایر نهادهای مرتبط نیز درک شود تا بتوانیم به صورت کار گروهی جامعه هدف خود را گسترده تر کنیم.
    همچنین در این جلسه، دکتر علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی در گزارشی از پرداخت بیش از 20 هزار میلیارد ریال خسارت در 3 سال اخیر، راه اندازی سیستم یکپارچه صندوق، راه اندازی شعب 20 گانه صندوق در سراسر کشور، اجرار دو مرحله ای طرح ویژه بخشودگی جرائم بیمه نامه شخص ثالث خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی