عصر بازار

موزه بانک ملی ایران، راوی ۸۹ سال افتخار

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران افتتاح موزه این بانک را اقدامی مهم در راستای شناساندن تاریخ کشور و بانک ملی ایران به عموم مردم ارزیابی کرد و گفت: وجود سکه های دوره هخامنشی، نقاشی های مدرن و کلاسیک، اشیای قیمتی اهدا شده از سوی بزرگان دنیا و نیز اسناد معاملات بزرگ در موزه بانک، نشان دهنده اعتمادی جدی به این بانک در سطح جامعه است.

موزه بانک ملی ایران، راوی ۸۹ سال افتخار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار», دکتر محمد رضا حسین زاده  با بیان این که در گذر 89 ساله عمر بانک، مجموعه های بی نظیری در آن جمع آوری شده است، گفت: در نگاهی گذرا، عظمت و ابهت این بانک و جایگاه ویژه آن در عرصه تاریخ کشور مشهود است.
    به گفته وی، موزه بانک ملی ایران مجموعه سکه های ایرانی از دوره هخامنشی تا پهلوی را در قالب 40 آلبوم و 10 هزار و 37 سکه در خود جای داده است. 
    حسین زاده با اشاره به این که این بانک همیشه نگاهی ویژه به هنر و صنایع دستی کشور داشته و در دوره های مختلف به منظور حمایت از صنایع دستی و فرهنگ کشور، مجموعه ای از آثار هنری ساخته شده از طلا و مس و نقره را جمع آوری کرده است، گفت: این آثار با نهایت دقت و امانتداری در موزه بانک نگهداری شده و این مجموعه را به گنجینه ای ارزشمند از هنر تبدیل کرده است.
    مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: این بانک در همه دوره ها، بزرگترین بانک کشور و یکی از بزرگترین بانک های منطقه بوده، به طوری که در سال 1357 نمایندگان حدود 120 کشور به جشن سالگرد تاسیس بانک ملی ایران دعوت شده اند و 46 فقره از هدایای شرکت کنندگان در آن، اکنون در موزه موجود است. 
    رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین اعلام کرد: برخی اسناد با ارزش که به فراخور فعالیت 89 ساله بانک ملی ایران ایجاد و جمع آوری شده، در موزه نگهداری می شود.
    حسین زاده در ادامه با بیان این که عملیات احداث ساختمان موزه بانک ملی ایران در 1315 به پایان رسیده و تاثیرات معماری دوره ساسانی و هخامنشی در آن مشاهده می شود، گفت: این ساختمان که خود یک اثر هنری ارزشمند است، از سال 1318 تا 1395 در اختیار صندوق پس انداز ملی ایران بوده و در تمامی این سالها با نهایت دقت، حفظ و حراست شده است.
    مدیرعامل بانک ملی ایران درباره نحوه اداره این موزه نیز گفت: ما بر اساس دستورالعمل های سازمان میراث فرهنگی مجموعه موزه بانک را اداره خواهیم کرد.
    به گفته وی، امنیت موزه بانک ملی ایران به بهترین شکل تامین شده و از انواع سنسورهای لرزشی، دزدگیرهای الکترونیک، حفاظ روی پنجره، دوربین های مداربسته، درهای چرخان، درهای اتوماتیک و ویترین های امن در آن استفاده شده است.
    موزه بانک ملی ایران امروز چهارشنبه 21 تیر ماه در محل سابق صندوق پس انداز ملی ایران واقع در خیابان فردوسی مقابل سفارت آلمان افتتاح خواهد شد. بازدید از موزه بانک ملی ایران برای عموم امکان پذیر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی