عصر بازار

مشمولان سهام عدالت دقت کنند؛

رعایت نکات لازم برای ورود شماره شبای بانکی

عصر اعتبار- مشمولان سهام عدالت برای ورود شماره شبای حساب بانکی خود به سامانه سهام عدالت جهت دریافت سود این سهام باید مواردی را مدنظر قرار دهند .

رعایت نکات لازم برای ورود شماره شبای بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا ، طرح توزیع سهام عدالت از سال 85 تاکنون در کشور اجرایی شده و بر اساس قانون قرار است پس از 10 سال که اقساط سهام مشمولان از محل سود سالیانه این سهام تسویه شد، از یک طرف سود نقدی سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شود و از طرف دیگر فرآیند آزادسازی این سهام صورت گیرد.

    از این رو از نیمه اسفند پارسال سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir  آغاز به کار کرد که در گام نخست به ارائه صورتحساب مشمولان پرداخته است و در مرحله دوم نیز که از اواخر فروردین امسال آغاز شده، شرایطی را فراهم آورده است تا دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود سال مالی 95 شرکتهای سرمایه‌پذیر اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود در این سامانه کنند.

    بر این اساس مشمولان سهام عدالت برای ورود شماره شبای حساب بانکی خود به سامانه سهام عدالت جهت دریافت سود این سهام باید موارد زیر را مدنظر قرار دهند:

    * برای دریافت شماره شبا بانکی ضرورتی به افتتاح حساب جدید در بانکها توسط مشمولان نیست و حساب‌های بانکی قبلی و موجود نیز امکان دریافت شماره شبا دارند.

    * شبا بانکی متعلق به یک حساب بانکی مسدود مورد قبول واقع نخواهد شد. بنابراین چنانچه مدت زیادی است که مشمولان از وضعیت مسدودی یا فعال بودن حساب خود بی‌اطلاع هستند، لازم است پیش از ورود اطلاعات به سامانه سهام عدالت، وضعیت حساب خود را از بانک سوال کنند.

    * شماره شبا متعلق به حساب مشترک اشخاص مورد تایید سامانه قرار نخواهد گرفت.

    * شماره شبا حساب بانکی اشخاص حقوقی در سامانه سهام عدالت با تایید مواجه نخواهد شد.

    * سود سهام عدالت به صورت انفرادی به حساب شخص سهامدار واریز می‌شود، بنابراین برای هر نفر از اعضای خانوار باید یک شماره شبا که به نام شخص مشمول باشد، در سامانه ثبت شود.

    * برای کودکان و افراد تحت تکفل زیر سن قانونی باید شماره شبا به نام خود آنها در سامانه ثبت شود و سود سهام عدالت به حساب سرپرست خانوار یا قیم و وکیل واریز نمی‌شود.

    * تنها پیامکی که از سوی سامانه سهام عدالت و سازمان خصوصی‌سازی برای افراد ارسال می‌شود این است که شماره شبا وارد شده با نام مشمول مطابقت ندارد یا شبا ثبت شده متعلق به یک حساب بانکی مسدود است، به همین دلیل به پیامک‌های دیگر که تحت عنوان سهام عدالت از شماره‌های ناشناس ارسال می‌شود، نباید توجه شود.

    * دوره بررسی و تطبیق منجر به تایید یا عدم تایید شماره شبا در حدود 15 روز است. بر این اساس سازمان خصوصی‌سازی از طریق سیستم بانکی طی این مدت شبا بانکی مشمولان را بررسی کرده و در صورت تایید، پیام تایید نهایی شبا از طریق سامانه قابل مشاهده است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی