عصر بازار

با برگزاری مجمع عمومی ۷ شرکت دیگر؛

سود قابل تقسیم میان مشمولان سهام عدالت مشخص‌تر می‌شود

عصر اعتبار- مجمع عمومی ۷ شرکت از شرکت های سبد سهام عدالت طی چند روز آینده برگزار و بدین ترتیب سود قابل تقسیم میان مشمولان سهام عدالت در سال جاری مشخص‌تر خواهد شد.

سود قابل تقسیم میان مشمولان سهام عدالت مشخص‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، نگاهی از ترکیب سبد سهام عدالت نشان می‌دهد در حال حاضر نام 60 شرکت در پرتفوی این سهام تحت عنوان شرکتهای سرمایه‌پذیر قرار دارد.

    بر این اساس، این 60 شرکت می‌بایست هر ساله پس از برگزاری مجامع، سود تقسیمی خود را به سازمان خصوصی‌سازی بدهند و این سازمان هم بابت اقساط سهام عدالت، سودهای دریافتی را به حساب خزانه واریز می‌کند.

    البته پس از پایان مهلت 10 ساله قانونی تعیین شده، سازمان خصوصی‌سازی از امسال موظف است سود تقسیمی مجامع شرکتها را به حساب سهامداران عدالت واریز کند.

    به همین دلیل از فروردین سال جاری این سازمان اقدام به دریافت شماره شبای حساب بانکی مشمولان سهام عدالت از طریق سامانه این سهام کرده است تا پس از پایان فصل مجامع، شرکت های سرمایه‌پذیر سود سال مالی 95 خود را به حساب مشمولان واریز کند.

    بر این اساس نگاهی به وضعیت برگزاری مجامع شرکتهای حاضر در پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد تا کنون مجامع عمومی 11 شرکت سرمایه‌پذیر برگزار شده و 9 شرکت موفق به تصویب سود جهت تقسیم بین سهامداران شده‌اند.

    همچنین مبلغ سود سهام عدالت از سود تقسیم شده این 9 شرکت، معادل 770 میلیارد تومان است که ظرف مهلت 8 ماه طبق قانون تجارت از سوی این شرکت ها به نفع سهامداران و به حساب آنان توزیع خواهد شد.

    به علاوه این که مجمع عمومی سالانه شرکت‌های پتروشیمی بیستون در روز 14 تیر، پتروشیمی تبریز در روز 17 تیر و دو شرکت پتروشیمی جم و چادرملو در روز 18 تیرماه برگزار شده است و رفته رفته سود قطعی تقیسمی این شرکت ها نیز برای اختصاص به مشمولان سهام عدالت مشخص خواهد شد.

    این گزارش می‌افزاید؛ از دیگر شرکت های سبد سهام عدالت که مجمع آنها در آستانه تشکیل است می‌توان به برگزاری مجمع عمومی سالانه شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در فردا (22 تیر)، پتروشیمی مارون در روز 24 تیر، پتروشیمی بندر امام در روز 26 تیر، فولاد آلیاژی ایران در روز 27 تیر، پالایش نفت شیراز در روز 28 تیر، ملی صنایع مس ایران در روز 28 تیر و پالایش نفت تهران در روز 31 تیرماه اشاره کرد که در صورت تصویب سود قابل تقسیم از سوی این مجامع عمومی، سهم سود سبد سهام عدالت بیشتر مشخص خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی