عصر بازار

وزیر کار:

بودجه صندوق کارآفرینی تا ۳۰ درصد افزایش می یابد

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قصد داریم با افزایش بودجه صندوق کارآفرینی تا ۳۰ درصد مبلغ آن را به ۴۰۰ میلیارد ریال برسانیم.

بودجه صندوق کارآفرینی تا ۳۰ درصد افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، علی ربیعی در همایش علمی تخصصی مدیران ارشد بهزیستی کشور افزود: قصد داریم با پرداخت سهم مزد، با کارفرما شریک شویم.
    وی اظهار کرد: هنوز این موضوع به مرحله اجرا نرسیده است اما با تامین منابع و تحقق این مهم امیدواریم بتوانیم در راستای ارزان کردن نیروی کار گام های اساسی برداریم.
    ربیعی با بیان اینکه چهره استان لرستان سال به سال در حال بهتر شدن است، افزود: گزارش های رسیده از وضعیت استان بسیار مثبت ارزیابی می شود؛ همین که نرخ بیکاری از 20 درصد به 13 درصد رسیده است جای امیدواری بسیاری دارد.
    وی اهمیت این موضوع را در افزایش همزمان نرخ مشارکت دانست و گفت: همه اینها علامت های بسیار خوبی است و با ادامه این روند می توانیم در یک مدت 10 ساله هم جذب نیرو از سایر استان ها را شاهد باشیم و هم در زمره استان های مهاجرپذیر قرار گیریم.
    ربیعی تحقق این مهم را منوط به تلاش و همکاری در همه بخش های استان لرستان عنوان کرد و افزود همین که ظرف پنج سال در بهبود فضای کسب و کار 14 پله صعود داریم موضوع مهمی است و نشان دهنده کارکرد مثبت سیستم های اقتصادی درون استانی است.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگی بین بخشی در استان را بسیار مهمتر از آیین نامه ها و قوانین بیان کرد و گفت: همین مسئله تاثیرات شگرفی در بحث بهبود فضای کسب و کار استان دارد البته ما نیز در مورد مقررات زدایی مشغول بکار هستیم اما هماهنگی بین بخشی بسیار مهمتر از این گونه مسائل است.
    وی در خصوص آموزش در محیط واقعی اظهار کرد: صنوف کشور مدعی بودند که با ابلاغ این طرح میتوانند 300 تا 400هزار نفر را بکار بگیریم اما هنوز تحرک خاصی دیده نشده است.
    ربیعی از مطرح کردن شرایط مثبت لرستان در جلسه آینده دولت خبر داد و افزود: حتما در مورد استان لرستان به تفصیل صحبت خواهم کرد چرا که این استان در بحث صنایع تبدیلی، بخش خدمات و صنایع کوچک حرفهای فراوانی برای گفتن دارد.
    ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دفاع از عملکرد بانک ها گفت: آنها نیز درگیر مشکلات و چالش های فراوانی هستند اما تلاش می کنیم با راه حل های پیش بینی شده از حرکت رو به جلوی این نهادهای مالی کاسته نشود.
    وی ارتباط وزارت تعاون با بانک مرکزی را بسیار مثبت و سازنده دانست و افزود: درخصوص مدیریت پول و اعتبار به نوعی عمل می کنیم که پول در جای خودش بنشیند تا از پخش بدون دلیل آن جلوگیری شود.
    ربیعی در پایان به پیشرفت های علمی در مجتمع کشت و صنعت لرستان اشاره کرد و اظهار کرد: در آموزش مهارتی پرورش گل های زینتی ضعیف هستیم و اکنون که پای شرکت های هلندی به استان لرستان باز شده فرصت مناسبی برای تاسیس یک مرکز مطالعاتی به کمک سازمان فنی و حرفه ای در این خصوص می باشد.
    ربیعی برای بهره برداری از بزرگترین کارخانه محصولات پودری غرب کشور در شرکت شیر پگاه لرستان، شرکت در همایش علمی تخصصی سازمان بهزیستی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان به این استان سفر کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو