عصر بازار

مدیرعامل پست:

بانک مرکزی مجوز راه اندازی نرم افزار مالی پستی را صادر کرد

عصر اعتبار- مدیرعامل پست بانک ایران به فراهم سازی مقدمه های لازم برای راه‌اندازی سیستم خدمات مالی بین‌المللی (آی.اف.اس-IFS) مربوط به اتحادیه جهانی پست اشاره و اعلام کرد: مجوزهای لازم نیز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است.

بانک مرکزی مجوز راه اندازی نرم افزار مالی پستی را صادر کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، پست بانک ایران، «خسرو فرحی» افزود: قرار است مردادماه گروه کارشناسی سیستم خدمات مالی بین المللی در سفری پنج روزه به تهران این سیستم را به طور آزمایشی در پست بانک راه‌اندازی کنند که آذرماه امسال پس از طی مراحل تعیین شده برای آزمایش‌های مختلف و اتصال به سرورهای مربوط به بهره برداری عملیاتی می رسد.
    مدیرعامل پست بانک ایران گفت: پست بانک بیست و هفتم فوریه 2017 در دفتر بین المللی اتحادیه جهانی پست (یو.پی.یو- UPU) مستقر در برن سوئیس، به عنوان بانک مجری انحصاری خدمات پست مالی در جمهوری اسلامی ایران به اعضای اتحادیه معرفی شد.
    مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه که دوازدهم تا شانزدهم تیرماه در تهران برگزارشد، از راه اندازی نرم افزار مالی پست جهانی در کشورمان تا حداکثر دو ماه آینده خبر داد.
    «حسین مهری» گفت: این نرم افزار در مرحله آزمایشی قرار دارد و بناست در این مرحله با 2کشور تبادل مالی صورت گیرد.
    وی از نامزدی چهار کشور در این باره و اعلام آمادگی سه کشور خبر داد و نرم افزار مالی پست را همانند سوئیفت بانک مرکزی دانست که باید به شبکه متصل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی