عصر بازار

قیمت جهانی طلا پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه با افزایش نسبی روبرو شده که علت اصلی این مساله اظهارات روز گذشته رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کنگره بوده است.

قیمت جهانی طلا پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز گذشته در اظهارات مهمی در نشست کنگره تاکید کرده است که هرگونه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده تدریجی خواهد بود.

    بر اساس این گزارش اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره این کشور فراتر از یک بار تا پایان امسال متوقف شود.

    اظهارات یلن موجب کاهش بیشتر ارزش دلار در برابر یورو و ین شده و در نهایت افزایش قیمت جهانی طلا را در پی داشته است.

    این گزارش افزود: قیمت هر اونس طلا امروز به بیش از 1223 دلار رسیده است. جانت یلن تاکید کرد: اقتصاد آمریکا به اندازه کافی مستحکم و قوی هست که فدرال رزرو نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد و برنامه مربوط به کاهش تراز مالی خود را آغاز کند ولی پایین بودن نرخ تورم موجب خواهد شد تا هر گونه افزایش نرخ بهره و اجرای سیاست های سختگیرانه پولی، تدریجی باشد.

    اظهارات یلن مطابق با انتظارات اولیه کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نبوده و این مساله موجب کاهش ارزش دلار شده است.

    فدرال رزرو آمریکا از دسامبر 2015 تاکنون 4 بار نرخ بهره را افزایش داده است. ایستر جورج رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی نیز تاکید کرد: نرخ بهره فعلی در اقتصاد آمریکا برای مقابله فدرال رزرو با هرگونه بحران و رکود اقتصادی بسیار پایین است.

    فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و ظاهرا قصد دارد یک بار دیگر تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد.

    بانک مرکزی کانادا نیز روز گذشته برای نخستین بار در 7 سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است.پیش بینی می شود بانک های مرکزی انگلیس و اروپا نیز قصد دارند نرخ بهره خود را طی ماه های آینده افزایش دهند.

    افشای جنجال تازه پس از انتشار ایمیل های دونالد ترامپ جونیور پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا درباره دیدار با یک وکیل روسی برای دریافت اطلاعات مخرب علیه هیلاری کلینتون بار دیگر موجب تشدید تنش های سیاسی در آمریکا شده است.

    به نظر  می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی ساعات آینده تاثیر مهمی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی