عصر بازار

بحران قطر شرایط تجاری را دیکته نمی‌کند

عصر اعتبار- مدیرعامل توتال گفت:گفت: من در قطر قطری‌ام، در امارات اماراتی‌ام، و در ایران ایرانی‌ام، این فلسفه کاری شرکت ماست؛ من مجبور نیستم بین این کشورها یکی را انتخاب کنم.

بحران قطر شرایط تجاری را دیکته نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، منابع آگاه از دوحه خبر می‌دهند؛ شرکت نفتی فرانسوی توتال در موقعیت عالی برای ایفای نقش اصلی در کمک به قطر برای توسعه ظرفیت صادرات خود از بزرگترین میدان گازی جهان قرار دارد. این موقعیت توتال را از رقبای خود اکسون و شل، در توسعه میادین گازی پیش خواهد انداخت.

    در ماه جولای ایران یک قرارداد 4/8 میلیارد دلاری را با کنسرسیومی به رهبری شرکت نفتی فرانسوی، توتال، برای توسعه میدان گازی عظیم پارس جنوبی خود، که بزرگترین میدان گازی ملی در جهان است، امضا کرد.

    در شرایط کنونی و پس از اینکه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با این کشور قطع کردند، قطر بدنبال افزایش همکاری با توتال برای مقابله با بحران منطقه‌ای روز افزون ایجاد شده می‌باشد.

    توتال با تاکید بر اهمیت تنوع سرمایه‌گذاری در خاورمیانه در پروژه‌هایی در عربستان سعودی و امارات متحده عربی هم مشارکت دارد.

    مدیر اجرایی ارشد توتال، پاترک پویانه که با امضا قرارداد انرژی با ایران، توتال را به اولین غول صنعت انرژی تبدیل کرد که پس از برداشته شدن تحریم‌های ایران به این کشور وارد می‌شود، گفت:ما در این مناقشه بی طرف خواهیم ماند و هیچ یک از طرفین برای ما برتری ندارند.

    پویانه در کنفرانس تجاری در جنوب فرانسه گفت: من در قطر قطری‌ام، در امارات اماراتی‌ام، و در ایران ایرانی‌ام، این فلسفه کاری شرکت ماست؛ من مجبور نیستم بین این کشورها یکی را انتخاب کنم.

    همچنین رئیس شرکت توتال که بعدا در ماه جولای به قطر سفر خواهد کرد از اینکه تاکنون از شرکتش به عنوان اهرم فشار سیاسی استفاده نشده است اظهار رضایت کرد. او همچنین خبر داد که خط لوله بین قطر و امارات متحده عربی فعال بوده است.

    پویانه گفت: در شرایط کنونی گسستگی واضحی بین تنش‌های سیاسی و روابط اقتصادی وجود دارد. آنها سعی نکردند از تجارت برای تشدید تنش‌ها استفاده کنند.

    یک منبع مهم آگاه از قراردادهای انرژی خلیج فارس گفت: من انتظار دارم توتال به علت نقش فعال مسائل سیاسی در شرایط کنونی و بستن قرارداد اخیر با ایران در مورد میدان گازی پارس جنوبی، برای پروژه جدید قطر با تمام قدرت ظاهر شود.

    قطر که در حال حاضر هم بزرگترین صادر کننده گاز مایع جهان است، محدودیت اعمال شده توسط خودش برای توسعه میدان گازی شمالی را در آوریل لغو کرد و در ماه جولای اعلام کرد که ظرفیت تولید گاز طبیعی خود را 30 درصد افزایش خواهد داد و آن ‌را به 100 میلیارد متر مکعب خواهد رساند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو