عصر بازار

لاگارد خبر داد

وقوع یک بحران اقتصادی دیگر محتمل است

عصر اعتبار- مدیر صندوق بین‌المللی پول گفت که احتمال وقوع یک بحران اقتصادی دیگر را در طول دوران حیاتش رد نمی‌کند.

وقوع یک بحران اقتصادی دیگر محتمل است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، کریستین لاگارد گفت که او احتمال وقوع یک بحران اقتصادی دیگر را در طول دوران حیاتش رد نمی‌کند، که این نشان می‌دهد گفته‌های اخیر رئیس بانک مرکزی آمریکا، جانت یلن، ممکن است ناپخته بوده باشد.

    لاگارد در حاشیه کنفرانس مشترک IMF و بانک ملی کرواسی در دوبرونویک به سی‌ان‌بی‌سی گفت: ممکن است روزی یک بحران مالی دیگر اتفاق بیافتد.

    این گفته لاگارد پاسخی به سخنان دوهفته پیش جانت یلن بود که گفته بود انتظار ندارد در دوران زندگی‌اش شاهد بحران مالی دیگری باشد.

    لاگارد گفت: من برنامه‌ریزی کرده‌ام که زندگی طولانی‌ای داشته باشم و امیدوارم او (یلن) هم همینطور باشد، بنابراین من به طور یقین نمی‌توانم چنین احتمالی را حذف کنم چرا که چرخه‌هایی وجود دارند که ما در دهه گذشته هم مشاهده کرده بودیم.

    با این حال او به غیرقابل پیش‌بینی بودن بحران‌های مالی اشاره کرد و گفت :وزیران مالی و سیاست‌گذاران باید با احتیاط عمل کنند تا برای چنین احتمالاتی آماده باشند.

    او اضافه کرد: این‌که این بحران از کجا آغاز می‌شود، چه فرمی به خود می‌گیرد، و تا چه حد بین‌المللی و خارج از مرزهایمان خواهد بود را باید منتظر بود و دید. معمولا بحران از جایی نمی‌آید که ما انتظارش را داریم.

    لاگارد گفت: وظیفه ما و پیامی که مشخصا به وزیران مالی و سیاست‌گذاران می‌دهیم این است که آماده باشیم. مطمئن باشید که بخش مالی شما تحت نظارت خوبی است، به خوبی قانونمند است، موسسات آن قدرتمنداند، و مرکزی مالی با ذخایر کافی برای کاهش اثر آسیب‌های ناشی از بحران مالی آماده کرده‌اید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی