عصر بازار

رئیس سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

پرداخت ما به التفاوت مستمری های تامین اجتماعی تا ۳۱ تیر

عصر اعتبار- رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ما به التفاوت ۴۲۰ میلیارد تومان است ،گفت: ما به التفاوت مستمری بگیران تا پایان تیر پرداخت می شود.

پرداخت ما به التفاوت مستمری های تامین اجتماعی تا ۳۱ تیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، سید تقی نوربخش در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: این ما به التفاوت حدود 420 میلیارد تومان است که تامین شده و تا پایان تیر به مستمری بگیران پرداخت می شود.
    او گفت: منشاء همسان سازی بگونه ای است که حداقل حقوق و دسمتزد طبق قانون تامین اجتماعی برابر با افزایش شاغلان است؛ در سالهای دولت آقای روحانی این هم سان سازی از تورم هم بیشتر افزایش یافته است.
    وی گفت: امسال این رقم بین 14/5 درصد تا 21 درصد افزایش تعیین شده است، در مورد مطالبه به حق مستمری بگیران در بعضی از مقاطع و چند سال یکبار اعمال می شود و در برنامه ششم توسعه پرداخت مطالبات پیش بینی شده است و سازمان مکلف است در طی برنامه آن را اعمال کند و اولین مرحله آن تا پایان سال 97 انجام خواهد شد.
    وی افزود: منابع این هم سازی هم توسط دولت تامین خواهد شد گرچه در دولت قبل این منابع تامین نشد ولی در دولت آقای روحانی این مبالغ تامین گردید.
    نوربخش ادامه داد: حفظ تعادل میان همه سطوح کاری بسیار پیچیده است اما با هم پیچیدگیهای موجود پرداخت مطالبات مستمری بگیران در برنامه ششم پیش بینی شده است.
    او در مورد افزایش سن بازنشستگی گفت: تغییرات پارامتریک برای استمرار منابع صندوقهای بازنشستگی یک الزام است اما در برنامه ششم توسعه افزایش سن بازنشستگی پیش بینی نشده است ولی عکس آن اتفاق افتاده و ما حدود 25 درصد مستمری بگیرانمان از مشاغل سخت و زیان آور یا پیش از موعد هستند و با 20 سال خدمت بازنشست می شوند.
    وی گفت: این موضوع باعث عدم پایداری در منابع صندوقها می شود مگر اینکه آن منابع از پیش تامین شود که البته این منابع هم فقط 6 درصد است ولی سازمان تعهدات خود را انجام داده و قانون گذار برای این موضوع چاره ای خواهد اندیشید.
    نوربخش گفت: به فرموده مقام معظم رهبری منابع صندوقهای بازنشستگی حق الناس است البته در دنیا هم به همین نحوه است و صندوقهای ما هم صندوق بین نسلی هستند یعنی یک نسل سرمایه گذاری می کند و نسل بعدی از مزایای آن بهره می جوید، در ایران سهم کارفرما 20 درصد و سهم بیمه شدگان 7 درصد و سهم دولت 3 درصد می باشد و منابع این صندوقها بصورت سه جانبه تامین می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو