عصر بازار

سهم ٢٢ درصدی ارزش افزوده از درآمدهای مالیاتی

جزئیات درآمدهای مالیاتی سال ١٣٩٥

عصر اعتبار- طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران درآمد مالیاتی سال ۱۳۹۵ معادل ۱۰۱ هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به کل درآمد مالیاتی سال ۱۳۹۴ (۷۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان) ۲۸ درصد رشد داشته است. سهم درآمد مالیاتی در درآمدهای کشور نیز معادل ۶۹.۵ درصد بوده است.

جزئیات درآمدهای مالیاتی سال ١٣٩٥
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره وضعیت بودجه عمومی دولت که توسط بانک مرکزی ارائه شده است، مجموع درآمدهای مالیاتی دولت در سال 1395، معادل 101 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است که سهم 69.5 نیم درصدی از  درآمدهای کشور را به خود اختصاص داده است. گفتنی است درآمدهای مالیاتی سال 1395، نسبت به سال قبل 28.1 درصد افزایش یافته است.

    بر اساس اطلاعات بانک مرکزی ایران جمع مالیات‌های مستقیم در سال ١٣٩٥ معادل 49 هزار میلیارد تومان بوده است و سهم آن در کل درآمدهای مالیاتی معادل 48 درصد برآورد شده است. مالیات‌های مستقیم نسبت به سال 94، 15 درصد افزایش یافته است.

    در گروه مالیات های مستقیم، مالیات اشخاص حقوقی در سال 1395 معادل 31 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است که سهم 31.3 درصدی در کل درآمد مالیاتی را به خود اختصاص داده است. درآمد اشخاص حقوقی در سال 95، 10 درصد نسبت به سال 94 افزایش یافته است. همچنین مالیات بر درآمد در سال 1395 معادل 14 هزار و 900 میلیارد تومان است که سهم آن در کل درآمدهای مالیاتی معادل 14 درصد بوده و نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش یافته است.

    مالیات بر درآمد نیز معادل ١٤ هزار میلیارد تومان بوده است که سهم ١٤ درصدی در درآمدهای مالیاتی داشته است و نسبت به سال گذشته ٢٧ درصد رشد کرده است.

    مالیات بر ثروت نیز معادل 2600 میلیارد تومان اخذ شده است و سهم آن در کل درآمدهای مالیاتی معادل 2.6 درصد بوده است. گفتنی است مالیات بر ثروت نیز نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

    همچنین در مجموع جمع مالیات‌های غیر مستقیم در سال 1395 معادل 52 هزار میلیارد تومان بوده است که سهم 51 درصدی از کل مالیات‌های اخذ شده به خود اختصاص داده است و نسبت به سال گذشت 43.8 درصد رشد داشته است.

    در این گروه مالیات بر واردات هم در سال 1395 معادل 18 هزار و 200 میلیارد تومان اخذ شده است که سهم 18 درصدی از کل مالیات اخذ شده را به دوش کشیده است. گفتنی است مالیات این بخش نسبت به سال گذشته 58 درصد رشد داشته است. در میان گروه‌های مربوط به مالیات بر واردات مالیات بر واردات خودرو، معادل 2660 میلیارد تومان بوده است که سهم 2.6 درصدی از مالیات کل را بر عهده داشت. این بخش نسبت به سال گذشته با رشد 60 درصدی روبرو شده است.

    مالیات بر کالاها و خدمات نیز در سال 1395 معادل 33 هزار میلیارد تومان بوده است که سهم 33 درصدی را در کل درآمدهای مالیاتی به خود اختصاص داده است. مالیات این گروه نیز نسبت به سال گذشته 36.9 درصد افزایش یافته‌اند.

    همچنین در سال ١٣٩٥ حدود ٢٢ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده أخذ شده است که سهم آن در درآمد مالیاتی ٢٢ درصد بوده و نسبت به سال گذشته ١٣.٩ درصد رشد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو