عصر بازار

در دیدار رئیس اتاق ایران و دبیرکل صندوق‌های سرمایه‌گذاری ALFI لوکزامبورگ مطرح شد

نرخ سود بالای سرمایه‌گذاری در ایران فرصتی برای لوکزامبورگ

عصر اعتبار- غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با سامیل توماس دبیرکل صندوق‌های سرمایه گذاری ALFI لوکزامبورگ گفت‌وگو کرد.

نرخ سود بالای سرمایه‌گذاری در ایران فرصتی برای لوکزامبورگ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که در راس هیاتی 35 نفره به بلژیک و لوکزامبورگ سفر کرده است با سامیل توماس دبیرکل صندوق‌های سرمایه گذاری ALFIلوکزامبورگ دیدار و گفت‌وگو کرد.

    غلامحسین شافعی در این دیدار به ظرفیت بالای لوکزامبورک در زمینه بانکداری و امور مالی تاکید کرد و خواستار افزایش سطح همکاری‌ها در زمینه بانکی و همچنین سرمایه‌گذاری شد.

    رئیس اتاق ایران به روابط خوب سیاسی دو کشور اشاره کرد و گفت: در جریان سفر آقای اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ به ایران در فوریه 2017، سند حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری امضا شد که می‌تواند در روابط دو کشور راهگشا باشد.

    غلامحسین شافعی با اشاره به ظرفیت‌های ایران برای همکاری اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین بازدهی و کمترین ریسک سرمایه‌گذاری در منطقه، مربوط به ایران با نرخ تورم هشت درصدی و سود اوراق نزدیک به 18 درصدی است که چنین نرخ بازدهی را در هیچ نقطه از جهان نمی‌توان یافت.

    وی افزود: لوکزامبورگ به دلیل توسعه یافتگی با نرخ رشد پائین و کندی آهنگ آن مواجه است که می‌تواند با به کارگیری عوامل تولید در ایران همکاری‌های اقتصادی در زمینه سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی داشته باشد و در یک بازی برد- برد در سود آن به طور مستقیم شریک باشد.

    شافعی ادامه داد: این امکان وجود دارد که طرح‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای ثالث از سوی ایران و لوکزامبورگ دنبال شود.

    رئیس اتاق ایران با اشاره به گزارش مکنزی گفت:‌ ایران در سال 2035 می‌تواند یک اقتصاد یک تریلیون دلاری  باشد. موقعیت مناسب منطقه‌ای ایران؛ قرار داشتن در مسیر جاده ابریشم؛ جمعیت جوان تحصیل‌کرده و تعداد زیاد فارغ التحصیلان مهندسی ایران، موجب شده تا شرایط ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در امور مختلف اقتصادی و در دست گرفتن بازاری با جمعیت حدود 600 میلیون نفر وجود داشته باشد.

    غلامحسین شافعی به نرخ سود یک درصدی بانک‌ها و بازارهای سرمایه لوکزامبورگ در مقابل سود 15 تا 20 درصدی بازار ایران اشاره کرد و شرایط سرمایه‌گذاری در بورس تهران، بازار مسکوکات و سرمایه گذاری در تولید را از جذابیت‌های ایران دانست.

    رئیس اتاق ایران در این دیدار فرصت‌های همکاری میان دو کشور در بخشهای مالی و بانکی را قابل توجه دانست و گفت: آمادگی داریم تا از تجارب لوکزامبورگ در خدمات مالی و بانکی بهره ببریم.

    شافعی گفت: با توجه به نیاز لوکزامبورگ در زمینه فلزات معدنی و نبود معادن فلزات در لوکزامبورگ، این کشور  می‌تواند در بخش استخراج این منابع در ایران سرمایه گذاری کند.

    وی با اشاره به مزیت‌های قانون فیپا و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در ایران تصریح کرد: واگذاری اقتصاد ایران به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 و فرصت مناسب جهت سرمایه گذاری در بخش تولید و خدمات ایران با بازدهی تضمین شده، فرصت مناسبی در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی برای همکاری‌های مشترک قرار داده است.

    سامیل توماس دبیرکل صندوق‌های سرمایه گذاری ALFIلوکزامبورگ نیز در این دیدار از ظرفیت بالای این کشور در زمینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری سخن گفت و اعلام آمادگی کرد تا همکاری‌ها در محورهای مطرح شده، افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو