عصر بازار

رئیس اتاق ایران در دیدار با رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل بانک مرکزی لوکزامبورگ

بانک‌های لوکزامبورگ، نقطه عطف از سرگیری روابط بانکی با ایران باشند

عصر اعتبار- غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، که در صدر هیاتی تجاری به لوکزامبورگ سفر کرده است با رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل بانک مرکزی این کشور دیدار کرد.

بانک‌های لوکزامبورگ، نقطه عطف از سرگیری روابط بانکی با ایران باشند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، غلامحسین شافعی درباره روابط خوب سیاسی ایران و لوکزامبورگ تصریح کرد: در پسابرجام فرصتهای خوبی برای تقویت همکاری های اقتصادی دوجانبه فراهم شده که امید است که هر دو کشور از فرصت‌ها استفاده کنند.

    رئیس اتاق ایران به سفر هیات تجاری اتحادیه کارآفرینان جوان و شرکت‌های فعال در امور بانکی لوکزامبورگ به ایران اشاره کرد و افزود: به واسطه این سفر در اردیبهشت ماه سال جاری و برگزاری همایش تجاری مشترک در اتاق ایران، فعالان اقتصادی دو کشور توانستند با نیاز و توانمندی طرفین آشنا شوند.

    شافعی همچنین با اشاره به سفر آقای اتین اشنایدر، معاون نخست وزیرو وزیر اقتصاد لوکزامبورگ همراه با هیات تجاری در اکتبرسال 2016 تصریح کرد: در این سفر مقامات لوکزامبورگ با رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دیدار و ضمن انجام مذاکراتی برای گسترش روابط بانکی، از ایجاد دفاتر نمایندگی در دو کشور استقبال کردند.

    او ادامه داد: هیات تجاری اتاق ایران به لوکزامبورگ با حضور بخش بانکداری ایران و برگزاری همایش تجاری مشترک در اتاق بازرگانی لوکزامبورگ در ژوئن سال 2016 نیز اتفاق دیگری بود که توانست بخش خصوصی دو کشور را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند.

    رئیس اتاق ایران در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل ایران در مناسبات تجاری بین‌المللی، نبود روابط بانکی است و کمک بانک‌های لوکزامبورگ می‌تواند نقطه عطفی در از سرگیری روابط بانکی ایران با سایر کشورهای دنیا باشد.

    شافعی با اشاره به فرصتهای موجود جهت همکاریهای مشترک دو کشور، گفت:  فرصتهای همکاری زیادی در بخشهای مالی، فاینانس و بانکی میان دو کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گریند.

    رئیس اتاق ایران در پایان تصریح کرد: در بخش آموزش بانکداری فرصت‌های فراوانی برای فعالان این صنعت در هر دو کشور وجود دارد و طرف‌های ایرانی تمایل دارند از ظرفیت‌های تبادل همکاری آموزشی بین دو کشور و استفاده از تجارب لوکزامبورگ در این زمینه بهره‌مند شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی