عصر بازار

دفتر ملی آمار ایتالیا:

جمعیت فقیر ایتالیا سه برابر شد

عصر اعتبار- دفتر ملی آمار ایتالیا، اعلام کرد: طی ۱۰ سال گذشته تعداد مردم این کشور که در فقر مطلق زندگی می‌کنند ۳ برابر شده و به حدود ۵ میلیون نفر رسیده است.

جمعیت فقیر ایتالیا سه برابر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، دفتر ملی آمار ایتالیا اعلام کرد جمعیت مردم این کشور که در فقر مطلق زندگی می‌کنند از 1.7 میلیون نفر در سال 2006 به 4.7 میلیون نفر در سال 2016 افزایش یافته است. این آمار نشان می‌دهد طی 10 سال گذشته تعداد افراد فقیر مطلق در ایتالیا سه برابر شده و عملاً 7.9 درصد از کل جمعیت این کشور در فقر مطلق به سر می‌برند.

    بخش قابل توجهی از قشر فقیر ایتالیا در مناطق جنوبی این کشور زندگی می‌کنند و آمار منتشر شده نشان می‌دهد حتی در رم پایتخت این کشور 7.3 درصد از مردم در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

    بنا به اعلام دفتر ملی ایتالیا فقر مطلق به شرایطی گفته می‌شود که افراد را از خرید کالاها و دریافت خدمات ضروری باز نگه داشته و زندگی آنها را در پایین‌ترین شکل ممکن قرار داده است.

    این آمار همچنین نشان می‌دهد میزان فقر در میان جوانان ایتالیایی نیز افزایش یافته و عملاً 10 درصد از جوانان 18 تا 34 سال ایتالیا در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

    در سال‌های 2008 تا 2013 ایتالیا یکی از طولانی‌ترین و بدترین دوره‌های رکود از جنگ جهانی دوم تاکنون را تجربه کرد و در کنار نابود کردن 25 درصد از حجم تولید صنعتی در این کشور میزان بیکاری را از 5.7 درصد در سال 2007 به 13 درصد در سال 2014 رساند.

    از زمانی که دولت ایتالیا در سه سال پیش تصمیم گرفت تا اقداماتی را در جهت رکود از خروج انجام دهد به دلیل رشد اقتصادی پایین این کشور عملاً دولت ایتالیا نتوانسته است اقدامات کافی برای کمک به اقشار پایین‌دست جامعه ایتالیا انجام دهد.

    علی‌‌رغم پیش‌بینی بهبود رشد اقتصادی این کشور از 0.9 درصد در سال 2016 به 1.1 درصد طی سال جاری ایتالیا همچنان یکی از کشورهای با پایین‌ترین سطح رشد اقتصادی در حوزه یورو محسوب می‌شود. نرخ باروری نیز در ایتالیا رو به کاهش است و به 1.35 درصد فرزند به ازای هر زن ایتالیایی رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی