عصر بازار

روسیه در صدر شرکای اقتصادی

رشد اقتصادی اروپا به ۱۳ درصد رسید

عصر اعتبار- ادراه آمار اتحادیه اروپا رشد اقتصادی این منطقه را در ماه «می» تقریبا ۱۳ درصد اعلام کرد؛ این آمار حاکی است علیرغم تحریم های غرب علیه روسیه، روس ها در صدر شرکای اقتصادی اروپا قرار گرفتند.

رشد اقتصادی اروپا به ۱۳ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اداره آمار اتحادیه اروپا، یوراستات،  اعلام کرد، رشد اقتصادی 19 کشور عضو این منطقه در ماه می سال جاری میلادی حاکی از بازگشت پویایی اقتصادی در اروپا است. 

    در همین حال صادرات 19 کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه می به 189.6 میلیارد یورو معادل 216.6 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 12.9 درصدی برخوردار است. 

    البته روابط تجاری اروپا در ماه «می» با تمام شرکای اصلی خود با افزایش روبرو شد؛ ضمن اینکه حجم مبادلات تجاری این منطقه با روسیه علیرغم اعمال تحریم های غرب علیه این کشور با روند صعودی گزارش می شود. 

    حجم واردات به 19 کشور عضور اتحادیه اروپا در ماه می به 168.1 میلیارد دلار رسید که رشد 16.4 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن تجربه کرد. 

    آمار صادرات و واردات اتحادیه اروپا برای دومین بار در سال جاری میلادی به یک رکورد جدید می رسد؛ پیشتر صادرات اروپا در ماه مارس با رسیدن به 200 میلیارد یورو و واردات آن با رقم 176 میلیارد یورو به یک رکورد تبدیل شده بود.

    یورواستات اعلام کرد، صادرات 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه می به آمریکا 6.6 درصد و به چین 20.3 درصد افزایش نشان می دهد؛ در حالیکه واردات از این کشورها به اتحادیه اروپا به ترتیب 4 درصد و 6.8 درصد روند صعودی به خود گرفته است. 

    بر پایه این گزارش، صادارت اروپا به روسیه در 5 ماه نخست سال جاری میلادی از رشد 24.6 درصدی برخوردار شد؛ ضمن اینکه واردات نفت و گاز اروپا از روسیه هم 37.6 درصد افزایش نشان می دهد که در نوع خود به دلیل وجود تحریم ها یک رکورد است.

    ضمن  اینکه مجموع صادرات کل کشورهای عضو اتحادی اروپا به سایر نقاط جهان در ماه «می» 15.9 درصد و حجم واردات به آنها 17.2 درصد افزایش نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو