عصر بازار

پیشنهاد مالیات ۳ درصدی

جزییات طرح جدید مالیاتی طلافروشان

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلا و جواهر از ارایه لایحه‌ای توسط دولت به مجلس و پیشنهاد اخذ مالیات بر ارزش افزوده با نرخ سه درصد از طلافروشان خبرداد.

جزییات طرح جدید مالیاتی طلافروشان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای از ارایه لایحه‌ای توسط دولت به مجلس و پیشنهاد اخذ مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 3 درصد از طلافروشان خبرداد و گفت: البته مالیات بر ارزش افزوده با درج شدن آن در فاکتور از خریداران و نه از طلافروشان دریافت خواهد شد که البته اجرای این برنامه پس از بررسی و تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان خواهد بود. 

    رییس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد:‌ مساله اصلی که در حال حاضر درباره اخذ مالیات بر ارزش افزوده از طلافروشان مطرح است به این موضوع بر می‌گردد. 

    وی اظهارداشت: طلافروشان اعتقاد دارند که این مالیات 3 درصدی ارزش افزوده باید از اجرت فروش طلا و نه از اصل طلا دریافت شود زیرا اصل طلا به عنوان سرمایه محسوب می شود و این پیشنهاد را مطرح کرده اند که البته اتحادیه طلا و جواهر از این پیشنهاد حمایت می کند زیرا پیشنهادی علمی است و مالیات نباید از اصل طلا دریافت شود. 

    کشتی آرای با اشاره به اینکه بحثی که در حال حاضر توسط مجلس مطرح است و مورد بررسی قرار می گیرد فقط مختص مالیات طلافروشان نیست بلکه قرار است نرخ مالیات بر ارزش افزوده مورد بحث قرار گیرد، عنوان کرد: یک مالیات جنبه عام دارد که مالیات بر درآمد است و شامل همه مشاغل می شود و برای همه یکسان است و براساس جدولی محاسبه می شود. 

    رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: یک مالیات نیز مالیات بر ارزش افزوده است که در مجلس در حال بررسی است، زیرا طی چندسالی که از اجرای این طرح می گذرد به صورت آزمایشی بوده و قرار است به صورت قانونی دائمی درآید و بنابراین در مجلس برای همین منطور مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

    وی با بیان اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در تمام دنیا امری معمول و مرسوم است، عنوان کرد: برای برخی از کالاها باید نرخ خاص در نظر گرفته شود مثلا بنزین و دخانیات نرخ مالیات بر ارزش افزوده خاصی دارند بر این اساس قرار است که نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا فروشان نیز مورد بررسی قرار گیرد و یک نرخ خاص برای آن اعمال شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی