عصر بازار

کاهش ریسک خرید و فروش طلا در بازار

نوسانات قیمتی طلا بیمه شد

عصر اعتبار- کارشناس ارشد بازار سرمایه، با اشاره به راه‌اندازی صندوق طلا در بورس کالا گفت: ریسک خرید و فروش طلا در بازار کاهش یافت.

نوسانات قیمتی طلا بیمه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی اسلامی بیدگلی به مزایای راه‌اندازی صندوق طلا در بورس کالا، گفت: راه اندازی ابزار مشتقه بر روی کالاها، ایجاد گواهی سپرده مبتنی بر کالا و بعد راه اندازی صندوق های کالایی و صندوق مبتنی بر طلا نشان دهنده چابکی و نوآوری بورس کالا است که امیدواریم این رویکرد در آینده ادامه پیدا کرده و منجر به متنوع سازی محصولات و خدمات بورس ها در کشور شود تا شاهد حضور همه آحاد مردم برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه باشیم.

    کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: به طور قطع راه اندازی صندوق طلا نتایج مثبتی به همراه دارد و به ویژه از این حیث دارای اهمیت است که بورس کالا تا کنون مرکز حضور صاحبان کسب و کار در کشور بوده و محصولات بسیار کمی را برای سرمایه گذاران خرد طراحی کرده است؛ اما طراحی این ابزار جدید بیشتر مورد استقبال عموم مردم و سرمایه گذاران خرد قرار می گیرد.

    وی تصریح کرد: ابزار جدیدی که تحت عنوان صندوق طلا در بازار سرمایه راه اندازی شده و از طریق بورس کالا پذیره نویسی شده است، کمک می کند تا بازار سرمایه دارای محصولاتی باشد که نیازهای همه سرمایه گذاران خرد را برآورده کند؛ چراکه  بسیاری از سرمایه گذاران خرد علاقمند بودند تا زماینکه قیمت ارز یا طلا در بازارهای جهانی دچار تغییر با اهمیت می شود، دارایی های خود را با دارایی های مبتنی بر طلا تعویض کنند که در گذشته به دلیل نبود چنین ابزاری، سرمایه گذاران اقدام به فروش سهام یا اوراق بدهی خود از طریق بازار سرمایه می کرند که با این اقدام وجوه سرمایه گذاران با خارج شدن از بازار سرمایه به سمت خرید فیزیکی طلا هدایت می شد.

    اسلامی تاکید کرد: اما با راه اندازی صندوق طلا در بورس کالا این ابزار کمک می کند که این فرآیندها حذف شده و افراد بتوانند به طور مستقیم از طریق بازار سرمایه جایه جایی دارایی را انجام دهند.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه تصریح کرد: همچنین زمانیکه سرمایه گذاران اقدام به خرید فیزیکی طلا کرده و تصور می کردند که روندهای نزولی طلا ممکن است باعث کاهش ارزش سرمایه گذاری آنها شود، مجددا تلاش برای نقد شدن طلا و تعویض دارایی طلا با دارایی سهام می کردند که این کار مشقت های زیادی را برای سرمایه گذاران به دنبال داشت اما راه اندازی صندوق طلا کمک می کند تا نیاز این دسته از سرمایه گذاران نیز برطرف شود.

    اسلامی بیدگلی عنوان کرد:همچنین مشکلات دیگری همچون حفاظت فیزیکی دارایی طلا، نقد شوندگی نسبتا پایین این دارایی و اتلاف وقت بسیار زیاد سرمایه گذاران ایجاد می شد که صندوق طلا باعث می شود تا دغدغه حفاظت فیزیکی برای سرمایه گذاران وجود نداشه باشد؛ در عین اینکه سرمایه گذاران می توانند از منافع نوسانات قیمت طلا نیز منتفع شود.

    وی اضافه کرد: همچنین ایجاد این صندوق می تواند باعث شود که وقت کمتری از سرمایه گذاران تلف شود و سرمایه گذاران عکس العمل بالاتری در مقابل نوسانات قیمتی داشته باشند.

    اسلامی بیدگلی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از سازمان ها در حال طراحی صندوق های طلا بوده و در حال درخواست صدور موافقت اصولی و صدور مجوز تاسیس هستند که امیدواریم با توجه به ماهیت این صندوق شاهد ایجاد تعداد بیشتری از این صندوق ها در بازار سرمایه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو