عصر بازار

ارائه تسهیلات مالی به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه الکامپ

عصر اعتبار- صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک هم‌زمان با نزدیک شدن به ایام نمایشگاه الکامپ که جلوه‌ای از تولیدات و دستاوردهای الکترونیکی است، تسهیلات حمایتی برای متقاضیان شرکت در این نمایشگاه درنظر گرفته است.

ارائه تسهیلات مالی به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه الکامپ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ارائه‌کنندگان خدمات بومی شده توسط شرکتهای داخلی، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که از تعدادی متقاضیان حضور در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) حمایت می‌کند.

    این حمایت پیرو تفاهم‌نامه با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و با هدف ایجاد شرایط برابر برای شرکت‌کنندگان در بیست‌وسومین نمایشگاه الکامپ صورت می‌گیرد و تسهیلاتی برای حضور در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

    قرار است این تسهیلات با نرخ سود مناسب در دو قسط مساوی پرداخت شود و بازپرداخت آن طی 10 قسط صورت گیرد.

    به گزارش تسنیم، صحا از دو سال گذشته با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به متقاضیان حضور در این نمایشگاه، تسهیلاتی اعطاء می‌کند.

    تسهیلات دوره گذشته حضور در این نمایشگاه نیز به همین شکل (شرایط حضور در بیست‌وسومین دوره) بود و متقاضیان می‌توانند به وبگاه www.esfrd.ir بخش تسهیلات ویژه مراجعه و پرسشنامه «شرکت در نمایشگاه» را تکمیل کرده و از طریق سامانه خدمات الکترونیک به این صندوق ارسال کنند.

    صندوق حما‌یت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکتی 100 درصد دولتی است که قانون آن در سال 1375 تصویب و اساسنامه آن در سال 1376 به تصویب هیئت وزیران رسید.

    مجمع عمومی این صندوق متشکل از وزراء صنعت، معدن و تجارت (به عنوان رئیس مجمع عمومی)، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیرو و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است.

    از جمله اهداف و مأموریتهای اصلی این صندوق طبق اساسنامه آن سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و خدمات کارشناسی‌، صدور ضمانتنامه و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در بخش خصوصی و تعاونی‌ به ‌صورت تسهیلات یا اعطای ‌کمکهای ‌بلاعوض ‌به ‌افراد حقیقی یا حقوقی در زمینه‌هایی همچون خرید، انتقال‌، جذب و توسعه فناوریهای پیشرفته‌، مطالعه و تحقیقات اعم از بنیادی‌، کاربردی و توسعه‌ای‌، آموزشهای تخصصی کوتاه مدت‌، خدمات مهندسی و طراحی‌، طرحهای تولیدی و خدماتی نیمه ساخت صنعتی و انبوه‌، شرکت در مناقصه‌، همایشها و نمایشگاههای داخلی و خارجی‌، ایجاد زمینه‌های لازم جهت اطلاع رسانی‌، تدوین‌، انباشت و اشاعه دانش فنی‌، گسترش همکاریهای فنی و اقتصادی بین‌المللی و ارتقاء صادرات‌ و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی‌ است.

    بیست‌وسومین نمایشگاه الکامپ طی روزهای 30 تا 2 مرداد ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی