عصر بازار

انجام بیش از ۲میلیارد دلار نقل و انتقال ال‌سی پس از برجام

عصر اعتبار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در زمینه مبادلات بانکی گشایش اعتبارات فراوانی صورت گرفته است، عنوان کرد: بیش از ۲ میلیارد دلار نقل و انتقال ال‌سی بعد از برجام انجام شده است.

انجام بیش از ۲میلیارد دلار نقل و انتقال ال‌سی پس از برجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حمید گرمابی با تاکید بر اینکه برخلاف بدعهدی‌های آمریکا، برجام تاثیرات فراوانی در صنعت کشور داشته است، گفت: اروپا به خوبی از توافق‌نامه برجام دفاع می‌کند و شاهد بیش از چندصد میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور هستیم؛  البته برخی بانک‌های بزرگ بین‌المللی به واسطه بدعهدی‌های آمریکا نتوانسته‌اند با ایران وارد مبادله شوند.

    وی درباره تاثیرات برجام بر صنعت کشور در دومین سالگرد امضاء این تفاهم‌نامه بین‌المللی اظهارداشت: آثار مثبت برجام را وقتی با افراد فعال در صنایع و واردکنندگان تجهیزات آنها روبه رو می‌شویم درک می‌کنیم.

    نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبلا در تهیه یک قطعه ساده مورد نیاز صنعت پتروشیمی که ارتباطی نیز به صنایع دفاعی ندارد، دچار مشکل بودیم، گفت: در حال حاضر  تجهیزاتی را که در زمان تحریم نمی‌توانستیم تهیه کنیم به راحتی در اختیار صنعت‌گران کشور قرار می‌گیرد.

    وی با اشاره به اینکه توانستیم بعد از برجام با خرید هواپیماهای ایرباس، بوئینگ و ای تی آر به نوسازی ناوگان ‌هواپیمایی کشور، بعد از چند سال کمک کنیم و در حال حاضر مردم از این مسئله ابراز رضایت بسیاری می‌کنند، اضافه کرد: صنعت حمل و نقل هوایی کشور به عنوان یک صنعت حساس نیازمند ایمنی بسیار بالایی است که متاسفانه در طی این چند سال دچار مشکل شده بود.

    نماینده مردم نیشابور و فیروزه، اضافه کرد: قرارداد اخیر با توتال به عنوان یک شرکت بزرگ بین‌المللی کار بزرگی بود و برای توسعه صنایع کشور به توسعه منابع نفتی و گازی نیاز داریم.

    وی با اشاره به اینکه اگر به وضعیت کلی کشور به خصوص بخش اشتغال نگاه کنیم هنوز با وجود مشاغل ایجاد شده مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: اشتغال مقوله ای است که برطرف کردن آن نیاز به زمان بیشتری دارد و برخلاف تعداد مشاغل ایجاد شده تعداد افرادی که وارد بازار شغل می‌شوند زیاد شده و این مسئله مشاغل ایجاد شده را خنثی می‌کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای با تاکید بر اینکه برجام برخلاف برعهدی‌های صورت گرفته توسط آمریکا تاثیرات فراوانی را در صنعت کشور داشته است، خاطرنشان کرد: اروپا به خوبی از توافق‌نامه برجام دفاع می‌کند و شاهد بیش از چند صد میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور هستیم که رقم بسیار قابل توجهی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو