عصر بازار

مدیر عامل بانک ملی:

نتیجه بودجه ریزی هزینه ای، بزرگ شدن دولت است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: نتیجه بودجه ریزی بر مبنای هزینه ، افزایش هزینه دستگاه ها، بزرگ شدن دولت و کسری بودجه است.

نتیجه بودجه ریزی هزینه ای، بزرگ شدن دولت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا, محمدرضا حسین زاده روز یکشنبه در هشتمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در تهران افزود: این سیستم به حاصل و نتیجه کار توجه نمی کند، بلکه عملکرد گذشته را مبنا قرار می دهد.
    این مقام مسوول اضآفه کرد: بانک ملی از سال 1382 سیستم بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را جایگزین سیستم برنامه ریزی بر مبنای عملکرد ساخت، زیرا این بانک با سه هزار و 500 شعبه و 40 هزار نفر کارکنان خود در سراسر کشور، چنانچه از انضباط مالی برخوردار نباشد، اداره آن امکان پذیر نیست .
    وی خاطر نشان کرد: بانک ها که از یک طرف با کمبود منابع مالی و از طرف دیگر با تنوع خدمات روبرو هستند و باید از سیستمی استفاده کنند که بتواند کارایی و اثربخشی را افزایش دهند.
    حسین زاده، این اقدام را در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مضمون اقتصاد مقاومتی این است که باید اقتصاد را چنان مقاوم ساخت تا در برخورد با چالش ها، تعادل آن در بخش های تولید، خدمات و به ویژه پولی و مالی از دست نرود.
    وی تاکید کرد: علاوه بر الزامات قانونی، برخی الزامات فنی شامل؛ نبود ارتباط میان برنامه و بودجه، سیستم های حسابداری و بودجه و میان فرایند و بودجه نیز استفاده از سیستم بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را ضروری می سازد.
    حسین زاده، کاهش انحراف بودجه، بهبود فرایند پیش بینی مصارف و منابع، ایجاد هماهنگی و ارتباط بین سیستم های مالی و بودجه ای و بهبود وضعیت تخصیص منابع و هزینه کرد را از جمله مزایای سیستم برنامه ریزی بر مبنای عملکرد برای بانک ملی برشمرد.
    رییس کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد نیز گفت: تاکید بر استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد(PBB) در مواد هفت و هشت قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و تمرکز بر تولید و اشتغال در اقتصاد مقاومتی، دبیرخانه این کنفرانس را بر آن داشت تا با برگزاری این برنامه، فرصتی برای طرح آخرین یافته های علمی و تجربیات داخلی و بین المللی فراهم کند.
    عادل آذر افزود: استقبال دانشگاهیان، مدیران و کارشناسان اجرایی و تجربیات جدید برخی سازمان های دولتی و غیر دولتی در این زمینه باعث شد که یکی از محورهای اصلی کنفرانس هشتم بر ارائه تجربیات دستگاه ها و سازمان های موفق استوار باشد.
    وی، ارزیابی نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در سازمان های دولتی و غیردولتی با استفاده از مدل بلوغ بودجه ریزی را نیز در همین رابطه دانست و اضافه کرد: مدل بلوغ راهکاری برای تشویق و ترغیب سازمان ها و دستگاه ها برای استفاده از سیستم بودجه ریزی بر مبنای عملکرد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی