عصر بازار

اکثر کارشناسان و سرمایه‌گذاران افزایشی شدند

بازگشت امید به بازار طلا

عصر اعتبار- رشد حدودا ۵/ ۱ درصدی بهای اونس طلا در دومین هفته ماه جولای، امید به ادامه رشد در هفته سوم را شکل داده است.

بازگشت امید به بازار طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، اونس طلا که دو هفته پیش به بهای 1212 دلار افت کرده بود، دوشنبه هفته گذشته تا بهای 1204 دلار هم سقوط کرد اما در پایان هفته روی قیمت 1228 دلار ایستاد. به این ترتیب، پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت اکثر کارشناسان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد، افزایشی شده است.

     

    در آخرین نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران، 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 13 نفر معادل 68 درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و 3 نفر معادل 16 درصد، کاهش قیمت‌های طلا را در هفته جدید کاری که از امروز آغاز شده پیش‌بینی کرده‌اند. 3 نفر معادل 16 درصد دیگر نیز نظری خنثی داشته‌اند. همزمان در نظرسنجی از مخاطبان کیتکو نیز که بازتاب‌دهنده نظر سرمایه‌گذاران خرد است، 808 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 394 نفر معادل 49 درصد، افزایش و 296 نفر معادل 37 درصد، کاهش قیمت‌های کوتاه‌مدت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند. 118 نفر معادل 14 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.

    باب هابرکورن، دلال ارشد کالا در موسسه «آر جی او فیوچرز» می‌گوید: «با توجه به داده‌های اخیر از اقتصاد آمریکا، فکر می‌کنم طلا افزایشی خواهد بود. این داده‌ها احتمال افزایش بیشتر نرخ‌های بهره را کاهش داده است. فیل فلین، تحلیلگر ارشد بازار در «پرایس فیوچرز گروپ» هم می‌گوید: «به نظر می‌رسد طلا کف قیمتی را تجربه کرده و از این رو ما انتظار افزایش قیمت‌ها را در این هفته داریم.» کن موریسون، دبیر خبرنامه «موریسون درباره بازارها» انتظار آزموده شدن مرز مقاومتی 1240 دلار را در روزهای آینده دارد: «طلا شانس خوبی برای عبور از مرز 1240 دلار و حرکت به سوی مرز 1250 دلار دارد.» دارین، نیوسام، تحلیلگر ارشد «تلونت دی تی ان» هم می‌گوید که روند کوتاه‌مدت افزایشی خواهد بود: «طلا شتاب کافی برای عبور از مرز 1240 دلار را دارد؛ اما برای اینکه افزایشی‌ها دست بالاتر را در بازار داشته باشند، نیاز به رشد بیشتر وجود دارد.»

    اما همه کارشناسان افزایشی نیستند. کریس وچیو، استراتژیست ارشد ارزی در «دیلی اف اکس» از کاهشی‌های کوتاه‌مدت است که می‌گوید: «در شرایط موجود بازارهای جهانی، فروش طلا در قیمت‌های بالاتر منطقی است.» از سوی دیگر، رابین بهار، تحلیلگر بازار فلزات در «سوسیت جنرال» که در مورد روند طلا در هفته سوم نیمه دوم سال 2017 خنثی است، به لزوم شفاف‌تر شدن سیاست پولی بانک‌های مرکزی عمده اشاره کرده و می‌گوید: «اخیرا بانک‌ها از حذف محرک‌های پولی گفته‌اند، اما هفته گذشته نشان داد که لحن آنها هنوز متمایل به سیاست‌های انبساطی است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی