عصر بازار

با حمایت معاونت علمی و فناوری صورت می‌گیرد؛

حمایت بیمه‌ای از شرکتهای دانش‌بنیان

عصر اعتبار- رئیس امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی و فناوری در راستای توسعه شرکتهای دانش‌بنیان حمایتهای بیمه‌ای را به این واحدها اختصاص داده است.

حمایت بیمه‌ای از شرکتهای دانش‌بنیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در راستای حمایت از واحدهای دانش‌بنیان بر مبنای ماده سه قانون حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان و ماده 17 آئین‌نامه اجرایی این قانون مبنی بر حمایتهای بیمه‌ای و پوشش ریسک فعالیت این شرکتها، حمایت از این شرکتها در تعامل با دستگاه‌های مربوطه در دستور کار قرار دارد.

    سید محمد صاحبکار؛ رئیس امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان با اشاره به ضرورت کاهش ریسک شرکتهای دانش‌بنیان و رشد بازار این شرکت‌ها گفت: بر همین اساس امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان تاکنون درباره حمایتهای بیمه‌ای از شرکتهای دانش‌بنیان در دو سرفصل بیمه‌های اجتماعی و اختیاری (بازرگانی) پیگیریهای لازم را صورت داده است.

    صدور بیمه‌نامه مسئولیت کالاهای دانش‌بنیان

    وی با بیان اینکه با همکاری بیمه مرکزی در تلاش هستیم در آینده با شرکتهای مختلف بیمه‌ای برای صدور بیمه‌های مورد نیاز شرکتهای دانش‌بنیان وارد تعامل شویم، افزود: پس از انجام مطالعات تطبیقی برای شناسایی تجربیات سایر کشورها در زمینه صدور بیمه‌های نوین برای شرکتهای فناور، هماهنگی با بیمه ایران برای صدور بیمه‌نامه مسئولیت و کیفیت کالا برای تعدادی از محصولات دانش‌بنیان، توسط امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان انجام شده است.

    بسته حمایتی بیمه ای آزمایشگاه‌ها

    دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان به طراحی و تدوین بسته حمایتی بیمه‌ای آزمایشگاه‌های عضو شبکه اشاره کرد و گفت: در تعامل با شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری نیز مقدمات طراحی و تدوین بسته‌ بیمه‌ای برای آزمایشگاه‌های عضو شبکه فراهم شد که در آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

    پیگیری مسائل بیمه تأمین اجتماعی

    صاحبکار با اشاره به فرآیند حمایتی بیمه‌های اجتماعی اظهار کرد: درباره بیمه‌های اجتماعی کارگروه مشترکی با سازمان تأمین اجتماعی برای بررسی سرفصلهای همکاری و حل موردی برخی از پرونده‌ها تشکیل شده که مواردی چون معافیت حق بیمه قراردادها، پیگیری بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی شرکتهای دانش‌بنیان خوش‌حساب، ارائه مشاوره‌های رایگان در حوزه تأمین اجتماعی به شرکتها، ارائه آموزشهای حضوری در حوزه تأمین اجتماعی و قانون کار از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشستهای پرسش و پاسخ در همین راستا صورت گرفته است.

    عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری از تفاهم با صندوق بازنشستگی آینده‌ساز برای پوشش بیمه بازنشستگی شرکتهای دانش‌بنیان و کارکنان آنها در آینده نزدیک خبر داد و افزود: امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان ضمن هماهنگی با اتاق بازرگانی برای همکاری نمایندگان اتاق با شرکتهای دانش‌بنیان، تسریع در فرآیند اصلاح بخشنامه 3/14 سازمان تأمین اجتماعی که براساس آن نحوه شناسایی فعالیتهای فناوری اطلاعات مطرح شده را پیگیری کرده است.

    صاحبکار افزود: امور شرکتهای دانش‌بنیان خود را مؤظف به پیگیری مسائل اصلی شرکتهای دانش‌بنیان می‌داند و متقاضیان می‌توانند مشکلات یا پیشنهادهای خود را در موضوع بیمه اجتماعی یا بیمه‌های اختیاری (بازرگانی) به امور شرکتهای دانش‌بنیان منعکس کنند.

    ارائه مشاوره حضوری درباره بیمه تأمین اجتماعی

    عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در خاتمه افزود: با توجه به  اهمیت موضوع بیمه تأمین اجتماعی، میز مشاوره ویژه‌ای برای ارائه مشاوره حضوری به شرکتهای متقاضی ایجاد شده است و شرکتهای دانش‌بنیان می‌توانند در سامانه برنامه جامع توسعه کسب‌وکار شرکتهای دانش‌بنیان (Tms.Daneshbonyan.ir) ثبت‌‌نام کرده و به‌صورت رایگان از مشاوره حضوری استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو