عصر بازار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده نیمه دوم امسال اجرایی خواهد شد

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر روند بدون مشکل ادامه پیدا کند، فکر می کنیم در نیمه دوم امسال بتوانیم قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات آن را که متناسب با بخش اجرا است، اجرایی کنیم.

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده نیمه دوم امسال اجرایی خواهد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمد رضا پورابراهیمی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار داشت: اگر روند بدون مشکل ادامه پیدا کند، فکر می کنیم در نیمه دوم امسال بتوانیم قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات آن را که متناسب با بخش اجرا است، اجرایی کنیم.

    پورابراهیمی با اشاره به لایحه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 3 درصد، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده که در طول سال های اخیر اجرا شده است به دلیل مشکلاتی که در این حوزه مطرح شد، نیاز به بازنگری هایی داشت که دولت پس از اجرای آزمایشی این قانون در این مورد تصمیماتی گرفت.

    وی افزود: البته در اظهار نظر دولت در خصوص این قانون تاخیر صورت گرفت و با پیگیری که از کمیسیون اقتصادی مجلس در سال گذشته صورت گرفت و اخطاری که به دولت ارسال شد، در اواخر اسفند سال 95 لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط دولت به مجلس و کمیسیون اقتصادی ارسال شد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از محورهای مهم قانون مالیات بر ارزش افزوده را صنف طلا فروشان دانست و عنوان داشت: دولت پیشنهاد کرده است مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 3 درصد برسد و این پیشنهاد در کمیسیون در حال بررسی است که حدود چهار ماه برای رسیدن به نتیجه و کار نهایی زمان می برد تا به صحن بیاید و به عنوان تصویب نهایی مجلس عملیاتی شود.

    وی بیان داشت: اگر روند بدون مشکل ادامه پیدا کند، فکر می کنیم در نیمه دوم امسال بتوانیم قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات آن را که متناسب با بخش اجرا است، اجرایی کنیم.

    پورابراهیمی درباره کاهش شش درصدی مالیات بر ارزش افزوده بخش طلا اظهار داشت: اگر قانون طرح جامع مالیاتی اجرا شود، مشکلی در خصوص نرخ گذاری بالا و پایین نمی بینیم زیرا این موضوع تغییری در رفتار عرضه کنندگان برای صنف طلا ایجاد نخواهد کرد. اما به دلیل اجرایی نشدن این طرح و به علت وجود حلقه های مفقوده در این فرآیند، مشکلاتی را برای برخی از واحدهای صنفی طلا فروشی، ایجاد کرده است و برخی هم که اطلاعات خود را افشا نمی کنند، عملاًٌ از این موضوع انتفاع می برند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو