عصر بازار

آغاز دریافت ۴ درصد مالیات علی‌الحساب از واردکنندگان

عصر اعتبار- معاون سازمان مالیاتی با اعلام مشمولان استفاده از معافیت پرداخت مالیات علی‌الحساب گفت: شرایط و نحوه معرفی مودیان خوش حساب بخشنامه شد.

آغاز دریافت ۴ درصد مالیات علی‌الحساب از واردکنندگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، نادر جنتی با اشاره به لزوم رتبه بندی کارت های بازرگانی گفت: همه مراجع مرتبط از جمله وزارت صنعت و اتاق بازرگانی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی باید کمک کنند تا رتبه بندی کارت های بازرگانی به طور جامع و کامل انجام شود.

    معاون سازمان امور مالیاتی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره اقدامات سازمان مالیاتی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی در این رابطه در 17 مرداد سال 1395 در اجرای مقررات ماده 163 قانون مالیات های مستقیم درباره چگونگی وصول مالیات علی الحساب از واردکنندگان کالاها، دستورالعملی را صادر کرد که به موجب آن مقرر شد واردکنندگان کالا به میزان 4 درصد مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی اظهارنامه گمرکی را به صورت علی الحساب مالیات پرداخت کنند.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس بند 2 این دستورالعمل، اشخاصی مشمول این دستورالعمل نیستند، ادامه داد: واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری، ماشین آلات برای واحدهای تولیدی، کارت های بازرگانی رتبه بندی شده و دارای رتبه طلایی و واردکنندگان خوش حساب معرفی شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور و وزارتخانه ها، موسسات، سازمان های دولتی و شهرداری ها و کالاهایی که از طریق پُست و کالای همراه مسافر وارد می شوند نیازی به پرداخت 4 درصد مالیات علی الحساب ندارند.

    جنتی اضافه کرد: بر اساس بند 4 این دستورالعمل، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف شد شرایط و نحوه معرفی مودیان خوش حساب را طبق بخشنامه ای مشخص کند و این سازمان در همین رابطه دستورالعملی را صادر و مشخص کرد.

    وی افزود: برای تسهیل و تصریح در انجام امور مربوط به ترخیص کالای بازرگانی همه مراحل به صورت مکانیزه و الکترونیکی انجام می شود و کالاهای افرادی که مشمول پرداخت 4 درصد مالیات علی الحساب نمی شوند در بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی که به سامانه گمرک متصل است وارد شده و بدون فوت وقت کالاهایشان ترخیص می شود، اما افرادی که مشمول پرداخت علی الحساب می شوند سیستم آنها را شناسایی می کند و بدون نیاز به مراجعه به سازمان امور مالیاتی و از طریق سامانه ای که در محل گمرک قرار دارد، 4 درصد مالیات علی الحساب خود را پرداخت می کنند تا ترخیص کالای آنها انجام شود.

    معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه امور بازرگانان به راحتی در محل گمرک به صورت سیستمی و الکترونیکی و فوری انجام می شود، افزود: از تاریخ صدور دستورالعمل تاکنون حدود 300 میلیارد تومان از محل پرداخت 4 درصد علی الحساب وصول شده و افراد زیادی که در نظام مالیاتی پرونده نداشتند، شناسایی شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو